Evenimentul Zilei > Opinii > Opinii EVZ > De la brandul prezidențial la trezirea lui Ludovic Orban și campania de vaccinare
De la brandul prezidențial la trezirea lui Ludovic Orban și campania de vaccinare

De la brandul prezidențial la trezirea lui Ludovic Orban și campania de vaccinare

De la brandul prezidențial la trezirea lui Ludovic Orban și campania de vaccinare. Weekendul care tocmai s-a încheiat l-am trăit sub semnul pasiunii pe care brațul prezidențial mai poate să o trezească în doamnele și domnișoarele ale căror iubiți par să se fi pufoșit în lungile luni de lupte duse de pe canapea.

Ca la un semn, cum au apărut imaginile de la momentul vaccinării președintelui, rețelele de socializare s-au umplut de inimioare țâșnite din tastaturile tovarășelor noastre de viață. Ca să nu discriminez, trebuie să spun că am zărit, printre pozele oligatorii cu pisici de weekend, și vreo doi bărbați căzuți în mrejele tricepșilor prezidențiali.

Prima întrebare care mi s-a năzărit a fost: e un exercițiu de imagine? Cel mai probabil da, dar care este substratul lui? Grija pentru hormonii doamnelor care s-au pufoșit și ele într-un an de pandemie? N-are cum, ele rămân oricum frumoase, e altceva în spate.

Ca să înțeleg, am apelat la Mirel Palada și la câteva date dintr-un sondaj Sociopol care va fi dat publicității în câteva zile.

Privind acele cifre am înțeles câteva lucruri.

Un prim beneficiar al efectului tricepșilor asupra sexului frumos este chiar președintele care, potrivit sondajului Sociopol, se bucură acum de o încredere de doar 24%. Foarte mică, dacă ne amintim că a avut un vârf de 70%, în 2015, și anul acesta a avut, la un moment dat, un capital de încredere de aproape 40%!

Nu poți conduce din postura de codaș al clasamentului. Tot din datele Sociopol aflu că și cei conduși de el sunt tot la procente scăzute de încredere: Ludovic Orban și Florin Câțu au același nivel, 14%, la ultimul înregistrându-se o ușoară creștere după ce a preluat conducerea Palatului Victoria.

La asta se adaugă și o altă cifră, divulgată de Palada în emisiunea EVZ TV „Față-n față”, și anume că PNL a ajuns în sondaje la 23%.

Asta în condițiile în care, acum câteva luni, PNL a luat peste 25%, la alegerile parlamentare. Din păcate pentru el, poza în maiou nu cred să ajute, așa că va trebui să caute în guvernare resortul creșterii nivelului de încredere.

Toți, în frunte cu Klaus Iohannis, sunt într-o cădere de încredere a populației și trebuia făcut ceva.

Poza în tricou ajută? Probabil că da, pentru că o componentă a scăderii cotei lui Iohannis și a celor mai apropiați colaboratori ai săi este datorată tocmai faptului că nu mai dovedesc vigoare, forță, iar mușchii la vedere sunt un simbol rudimentar al forței brute. Inutili în politică, evident, dar importanți la nivel de imagine.

Scăderea lui Orban și a PNL, în timp ce Câțu înregistrează o creștere cât-de-cât, este și cea mai plauzibilă explicație pentru revolta din partid, al cărei stindard este Rareș Bogdan.

Este această revoltă, la care se raliază tot mai mulți liberali, tot o încordare a mușchilor prezidențiali, care au nevoie să arate că deciziile proaste din ultimele 12 luni au fost luate exclusiv de Ludovic Orban și câțiva apropiați?

Așa pare, tot așa cum pare că nu e vorba de un congres organizat rapid pentru îndepărtarea lui Orban, ci pare mai mult o operațiune de ”trezire” a fostului prim-ministru la realitatea politică din jurul său.

Această realitate, de exemplu, este formată și din faptul că PNL a scăzut de când a preluat noua guvernare, în timp ce USR-PLUS a urcat de la 15% (cât a obținut la alegeri) la aproximativ 18% (potrivit aceluiași Sociopol, un sondaj care va apărea zilele astea).

Creșterea a apărut după ce Orban a cedat la negocieri multe poziții din Guvern doar pentru a fi președintele Camerei
deputaților.

Se trezește Orban, așa cum s-a trezit admirația în doamnele uitate de parteneri în weekend la calculator?

Cred că e nevoie de mai mult decât câteva declarații politice. Mai e o posibilă explicație, pe care am găsit-o în cifrele altor sondaje decât Sociopol.

De exemplu, Avangarde spune că pro-vaccinare ar fi doar 37% dintre români. Procentul e confirmat și de CURS, care spune că 38% dintre românii intervievați se vor vaccina, iar alți 21% mai așteaptă, dar spun că probabil se vor
vaccina.

Aceste cifre, mult sub cele cerute de specialiști pentru a declara pandemia închisă (60-65% din populație imunizată) arată că mai e de lucru la imaginea acestei campanii și un ”experiment” cum sunt tricepșii prezidențiali nu pot decât să facă bine.

Publicat in categoriile: EVZ Special, Opinii, Opinii EVZ
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: