De ce nu folosesc etichetele nutriţionale

Etichetele nutriţionale ale alimentelor ar trebui să fie în centrul produsului, să ia ochii cumpărătorului, nu cum sunt acum, dosite pe spatele produselor într-un colţ.

Cercetătorii de la Universitatea din Minnesota au demonstrat că oamenii citesc doar ce le este la îndemână, adică "faţa" ambalajului şi nu mai stau să caute ingredientele şi tabelul nutriţional. Ei au monitorizat cu ajutorul camerelor video 203 oameni în timp ce studiau diferite produse alimentare într-un supermarket. Produselor cu eticheta la vedere, în centru, au beneficiat de o atenţie mai mare din partea oamenilor decât cele care au etichetele pe spate sau poziţionate altfel.Timpul alocat studierii etichetelor centrale a fost mai mare cu 30% decât în cazul celorlalte. "Consumatorii au o atenţie finită şi studiază, mai degrabă, prim-planul produsului la cumpărături. O lege care să oblige producătorii în acest sens ar avea un impact pozitiv asupra stării de sănătate a populaţiei", subliniază dr. Dan Graham, de la Universitatea din Minnesota.