Adina Vălean este șefa Transporturilor și omul cel mai în măsură să vorbească despre absența autostrăzilor în țara noastră. Iar o dată ajuns la acest capitol, subiectul zilei este cel al opririi finanțării pentru Sibiu-Pitești din motive de „gândaci”.

Povestea este cunoscută, dar bășcălia făcută aici nu a avut niciun efect la Bruxelles. Din contră, comisarul Adina Vălean afirmă că problema este cât se poate de serioasă, cel puțin din perspectiva colegilor ei europeni de la Mediu. Pentru o mai bună înțelegere a situației, Vălean a oferit două exemplu, aproapiate oarecum de cazul Autostrăzii Sibiu-Pitești.

„Gara centrală din Stuttgart a intrat într-un proiect de reabilitare, în fine, foarte mare și aşa mai departe. Au trebuit să taie niște copaci, dar au constatat că în copacii respectivi erau niște gândaci, cred că similari gândacilor noștri de pe Autostrada Sibiu-Pitești, așa că au oprit tot proiectul. Au relocat gândacii, adică au găsit soluții de mediu astfel încât gândacii să poată fi relocaţi, și abia apoi au continuat proiectul la gara din Stuttgart. Alt exemplu. Centura Strasbourgului, mă refer la construcția ei, a fost oprită o perioadă destul de lungă pentru a reloca niște mamifere mici. Era acolo un soi de hamsteri”, a explicat Adina Vălean.

Mai mult, comisarul european pentru Transporturi susține că UE nu a anulat finanțarea în cazul Sibiu-Pitești, ci așteaptă soluții din partea României ca să deblocheze banii.

În opinia Adinei Vălean, felul în care românii au prezentat proiectul pentru această autostradă nu a fost destul de convingător „pentru colegii de la Regio și Mediu, mi-au spus că nu sunt suficiente detalii, lucrurile sunt prezentate general, dar nu se explică foarte clar ce intenționăm să facem, inclusiv cu gândacul respectiv”.

În mod cert, „nu s-a respins finanțarea, ea este de principiu aprobată, dar s-a suspendat procedura dând timp României să vină cu studiile de impact potrivite”.

Te-ar putea interesa și: