Bucureştenii iau masa în oraş ca să scape de corvoada gătitului, pentru a socializa mai uşor şi pentru că mâncarea de la restaurant este mai gustoasă, arată ultimul studiu Unilever Food Solutions.
Mâncarea tradiţională este pe primul loc între preferinţele bucureştenilor. 51% o aleg. Pe locul doi în topul preferinţelor culinare este bucătăria italianească (20%). Motivele: le plac pastele, dar şi pentru că preparatele sunt gătite repede şi nu mai sunt nevoiţi să aştepte. 10% din bucureşteni aleg bucătăria chinezească, 6% o preferă pe cea libaneză şi 5%, pe cea arăbească. Chelneri mai prietenoşi şi preţuri mai mici Pentru ca experienţa gastronomică să fie completă, 21% din bucureşteni îşi doresc ca serviciile şi servirea să fie mai bune, 19% vor chelneri mai prietenoşi şi 12% îşi doresc ca preţurile să fie mai mici. De asemenea, consideră important să afle informaţii nutritive despre mâncărurile pe care le comandă: 50% dintre respondenţi vor să ştie ce conţine mâncarea comandată. Consumatorii reproşează, totuşi, calitatea serviciilor, faptul că localurile sunt prea aglomerate şi zgomotoase, dar şi că sunt nevoiţi să aştepte prea mult timp comanda. Bărbaţii vor socializare, femeile nu mai vor la cratiţă Potrivit studiului, majoritatea bărbaţilor bucureşteni preferă să mănânce în oraş nu din lipsa timpului, ci pentru că le place mâncarea şi pentru că nu sunt nevoiţi să gătească. 15% spun că astfel pot socializa mai uşor. Majoritatea femeilor (22%) preferă să mănânce în oraş pentru că nu sunt nevoite să gătească, 15% ies în oraş pentru că a socializa, 13% motivează că le place mai mult mâncarea gătită la restaurant , iar 10% spun că le place şi atmosfera. Aşadar, pentru bărbaţi, a lua masa în oraş este un proces emoţional (ies în oraş să mănânce pentru că le place mâncarea), pe când, femeile mănâncă în oraş pentru că nu mai vor să petreacă atât timp în bucătărie. Încurajaţi să-şi ia mâncarea rămasă la pachet Studiul mai arată că bucureştenii ar plăti mai mult pentru o masă în oraş dacă ar şti că restaurantul unde mănâncă reciclează deşeurile alimentare. Pentru a încuraja consumatorii să recicleze aceste deşeuri alimentare, Unilever Food Solutions a distribuit în Centrul Vechi, pe 29 septembrie, 5.000 de pungi de hârtie, în cadrul evenimentului "A doggy bag is a goodie bag", cu mesajul că fiecare dintre noi poate contribui la reducerea deşeurilor aruncate de restaurante dacă îşi iau mâncarea rămasă în farfurie la pachet. Studiul fost realizat în septembrie 2011 de IMAS pe un eşantion reprezentativ la nivelul Bucureştiului pentru populaţia de 18-64 ani. Au fost intervievate 300 de persoane care iau masa în oraş sau îşi comandă mâncare cel puţin o dată pe săptămână. Aceste persoane au un venit mai ridicat (peste 1.100 lei/lună) şi educaţie medie şi înaltă.