Europarlamentarul Cristian Ghinea a început, în urmă cu o săptămână, o campanie de defăimare la adresa unor organizații, în special la Sectorul 3, din care face parte, unde voia să-și impună favoritul.
Doar că, la recentele alegeri pentru funcțiile de conducere, Ghinea și omul lui de încredere, Liviu Mălureanu, consilier local, au bătut în retragere după o revoltă pe Facebook. „La Sectorul 3, Ghinea şi omul său de încredere, consilierul local Liviu Mălureanu, nu au avut curaj să-şi asume o candidatură, aşa că l-au aruncat în cursă pe „iepurele“ Alexandru Moglan, care a pierdut în faţa lui Bogdan Stroe“, susţin surse din organizaţia Bucureşti citate de Adevărul.
Cristian Ghinea l-a acuzat pe un coleg, pe Sorin Pavel, că ar fi primit 8000 de euro pentru servicii de promovare în timpul campaniei electorale. Pavel ar fi angajat al firmei care a prestat serviciile. După o serie de dezbateri pe grup, Ferenc Istvan Kabai, membru al USR Sălaj și Teodora Stoian, care a coordonat campania la europarlamentare la Sector 3 au tras concluzia că, de fapt, este vorba despre interesele lui Ghinea de a prelua puterea în respectivul sector.
Riposta puternică venită din mai multe direcții pe grupul USR de pe Facebook l-au făcut pe Ghinea și apropiații lui să adopte o tactică defensivă. În plus, europarlamentarul a fost aspru taxat chiar din interiorul partidului pentru că exact în ziua în care s-a votat moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă, Cristian Ghinea a plecat la Bruxelles șă își preia mandatul. Surse din partid au declarat pentru Evenimentul zilei că acesta și-a dovedit incompetența și ca ministru și s-a demonstrat că este interesat doar de bani, putere și influență. Aceleași surse spun că președintele USR, Dan Barna, ar putea suporta consecințele dacă nu se îndepărtează de Ghinea.
În plus, unii îl acuză chiar pe Barna că a supervizat neregulile din campanie legate de cheltuirea banilor. Potrivit surselor politice, conducerea USR consideră că ar fi necesară o oarecare cenzură în grupurile interne de discuții deoarece ajung prea multe informații în spațiul public.