Dacia scade, Volkswagen creşte, ambele domină piaţa

În primul trimestru, producătorul autohton a livrat cu 40% mai puţine maşini clienţilor locali, cel german – cu 29% mai multe, pe o piaţă care s-a contractat cu 17 procente.

Piaţa auto locală a resimţit un nou recul consistent, în primul trimestru al acestui an. Potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, dealerii au livrat 14.751 de maşini noi în intervalul ianuarie-martie, performanţă inferioară cu 17,7% celei înregistrate în perioada similară a lui 2010, când sau predat 17.920 de unităţi.

Dacia şi Volkswagen au fost mărcile preferate de clienţii care şi-au achiziţionat autoturisme noi, cu 3.436, respectiv, 1.796 de unităţi distribuite.

Singurul brand care, în această perioadă, a mai depăşit o mie de maşini livrate a fost Skoda, cu 1.378 de unităţi. Imediat sub acest prag s-au situat două nume care sprijină industria producătoare de la noi, Ford (973) şi Renault (952).

Constructorul de la Mioveni şi-a păstrat fără probleme poziţia de lider naţional, deşi a comercializat cu 40,1% mai puţine maşini decât în primul trimestru anterior. Volkswagen, lider pe segmentul mărcilor străine, a înregistrat un avans de 29,2 procente faţă de ianuarie-martie 2010.

Top 3 modele: Logan, Duster, Golf

Dintre autoturismele Dacia, doar SUV-ul Duster (987 de unităţi livrate) – al doilea cel mai bine vândut model în România, după Logan (1.539 unităţi) – nu a încheiat intervalul cu un rezultat inferior celui bifat în 2010. Cu 666 de unităţi livrate, compactul Golf a fost cel mai căutat model de import şi al treilea la general.

AUTOTURISME T

op livrări România marcă unităţi

  1. Dacia - 3.436
  2. Volkswagen - 1.796
  3. Skoda - 1.378
  4. Ford - 973
  5. Renault - 952
  6. Opel - 810
  7. Toyota - 483
  8. Peugeot - 469
  9. Hyundai - 447
  10. Suzuki - 433
  11. Audi - 361
  12. Fiat - 358
  13. Chevrolet - 333
  14. BMW - 315 Seat 315
  • perioada: ianuarie-martie 2011
  • sursa: APIA