Dacia, printre mărcile de maşini care au livrat cu bine la nouă luni

La nivel european, Renault, Nissan, Volvo şi Land Rover au înregistrat, ca şi producătorul auto de la Piteşti, creşteri ale vânzărilor de peste zece procente, în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu intervalul similar anterior. Ford, Fiat, Lancia, smart, Toyota, Honda, Chrysler şi Mazda, pe de altă parte, au comercializat cu măcar 10% mai puţine autoturisme, raportat la perioada ianuarie-septembrie 2009.

Maşinile produse de Dacia la Piteşti, ca şi cele fabricate de Renault, Nissan, Volvo şi Land Rover, au devenit mai interesante pentru europeni, în 2010.

Potrivit statisticii întocmite de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), în perioada ianuarie-septembrie, cele cinci mărci şi-au sporit vânzările cu cel puţin 10%, comparativ cu primele trei trimestre din 2009, pe o piaţă care s-a contractat cu 3,7%.

La polul opus se găsesc Ford, Fiat, Lancia, smart, Toyota, Honda, Mazda şi Chrysler (inclusiv Dodge şi Jeep), care au livrat măcar cu zece procente mai puţine maşini.

Campioană la capitolul creştere a fost Land Rover, cu 28,1%. Honda conduce plutonul cu bilanţ negativ. Marca japoneză a raportat o scădere de 25%. În uşor declin, Citroen (-1%), Mini (-0,4%) şi Mercedes-Benz (-1%) au avut, totuşi, rezultate foarte apropiate de cele înregistrate anul trecut.

Dacia a comunicat, la nouă luni, vânzări mai mari cu 12,5%. Renault, Nissan şi Volvo, celelalte mărci care şi-au îmbunătăţit consistent performanţele obţinute în 2009, au realizat creşteri între 10,4 şi 15,9 procente.

Pierderi importante au suferit Ford (-10%), Fiat (-15,6%), Lancia (-12,4%), smart (-10,1%), Toyota (-15,5%), Mazda (-11%) şi Chrysler-Dodge-Jeep (-25%).    

Până în septembrie inclusiv, în Europa au fost înmatriculate 10.564.453 de autoturisme.

Chiar dacă a comercializat cu 5% mai puţine maşini, Volkswagen a rămas lider de piaţă, cu o cotă de 11,2%. Marca germană a vândut 1.187.370 de autoturisme, cu mult peste ceea ce au reuşit Ford (876.475 de unităţi) şi Renault (876.757 de unităţi).

Peugeot a fost a patra cea mai achiziţionată gamă, depăşind, la mustaţă, Opel - 775.949 de maşini, faţă de 765.586.

Dacia a vândut deja aproape 200.000 de autoturisme anul acesta (mai precis, 196.305), ceea ce se traduce într-o cotă de piaţă de 1,9%.

La sfârşitul lunii trecute, producătorul de la Piteşti s-a plasat mai bine ca mărci precum Volvo (1,6% - cotă de piaţă), Suzuki, Mazda, Honda (toate cu 1,4%), Mitsubishi (0,7%) sau Alfa Romeo (0,8%).

Vânzări ianuarie-septembrie 2010   1. Volkswagen - 1.187.370 (11,2%)   2. Renault - 876.757 (8,3%)   3. Ford - 876.475 (8,3%)   4. Peugeot - 775.949 (7,3%)   5. Opel - 765.586 (7,2%)   6. Fiat - 657.622 (6,2%)   7. Citroen - 647.917 (6,1%)   8. Audi - 472.582 (4,5%)   9. BMW - 452.002 (4,3%) 10. Mercedes-Benz - 443.362 (4,2%)

Notă: între paranteze - cota de piaţă a fiecărei mărci Sursa: ACEA