Cuvintele magice ale unui bun furnizor

Daca vreti sa incepeti o afacere profitabila sau vreti sa va ameliorati relatia cu clientii pe care ii aveti deja, trebuie sa stiti doar cateva cuvinte care sa deschida calea unui dialog deschis si fructuos cu acestia.

Va mai amintiti vorba aceea „clientul nostru, stapanul nostru”? Iata cateva cuvinte „magice”, care, potrivit „Entrepreneur.com”, nu numai ca ii vor face fericiti pe clientii dumneavoastra, dar le vor da si increderea ca au facut o alegere buna incheind afacerea cu dumneavoastra.

> „Cum va pot ajuta?”. Clientii vor intotdeauna sa li se ofere posibilitatea de a explica in detaliu ceea ce-si doresc de la dumneavoastra. De cele mai multe ori insa, cei care detin afaceri mici si mijlocii se simt obligati sa ghiceasca dorintele clientilor si nu au rabdare sa-i asculte. Fac insa o mare greseala. Intreband cu ce puteti sa fiti de ajutor, nu numai ca-i veti da incredere celui caruia va adresati, dar veti crea senzatia ca vreti sa-l ajutati si nu doar sa va vindeti produsele.

> „Nu stiu, dar ma voi documenta”. Daca vi se pune o intrebare la care nu stiti sa raspundeti pe loc, mai bine recunoasteti acest lucru. Nu incercati sa dati un raspuns evaziv ori sa pareti ca le stiti pe toate. Credibilitatea se castiga greu, dar se poate pierde repede. Un raspuns onest si incercarea de a arata ca va veti ocupa de respectiva problema ii vor da si mai multa incredere clientului dumneavoastra.

> „Imi asum responsabilitatea”. Acestea sunt cele mai importante cuvinte din ABC-ul pe care trebuie sa-l invatati pentru a sti cum sa va purtati cu clientii dumneavoastra. Asigurati-i ca stiti care le sunt asteptarile si ca le veti livra produsele in timpul si la pretul stabilite.

> „Maine inseamna maine”. Orice s-ar intampla, atunci cand faceti o promisiune trebuie s-o tineti. Daca le-ati spus clientilor ca le veti trimite produsele pana maine, nu conteaza daca maine este duminica sau sarbatoare nationala, acestea trebuie livrate asa cum ati stabilit. Furnizorul care isi tine in mod constant promisiunile este o raritate, asa ca veti fi cu siguranta tinut minte.

> „Va voi tine la curent. Orice afacere ati avea,  in mod cert necesita planificarea si coordonarea mai multor evenimente. De aceea este foarte bine sa le spuneti clientilor ca ii veti tine la curent cu orice modificare pe care o veti face. Clientii multumiti sunt cei care sunt in permanenta informati  in legatura cu planurile dumneavoastra, chiar daca le aduceti sau nu o veste buna.

> „Va fi exact ceea ce ati comandat”. Un lucru foarte important pentru clientii dumneavoastra este acela de a primi ceea ce si-au dorit. Nu trebuie sa fie ceva similar si nici macar ceva mai bun. Daca sunteti de parere ca un alt produs ar fi mai bun decat cel despre care ati vorbit, intrebati-l mai intai si nu luati decizia de unul singur.

> „Apreciez colaborarea noastra”. Aceste cuvinte inseamna mai mult decat „va multumesc pentru comanda”. Pentru a va arata multumit de afacerea facuta si pentru a deschide o viitoare posibila colaborare reveniti cu alte telefoane, incercati sa va asigurati ca totul a mers asa cum ati planificat.

Secretele unei negocieri reusite

> Pastrati-va calmul atunci cand purtati negocierea, mai ales daca la mijloc exista ceva care va nemultumeste. > Pregatiti-va inainte de a incepe sa negociati. Nu uitati sa luati cu dumneavoastra propunerile si contractele. > Puteti face concesiuni clientilor fideli, dar trebuie sa fiti foarte atenti cat de mult lasati de la dumneavoastra. Clientii nu trebuie sa ramana cu impresia ca data viitoare vor putea obtine mai mult.