Mai multe companii au profitat de spaţiul publicitar vândut pe site-ul stapanulcuvintelor.ro.
„Evenimentul zilei“ (ziar, eveniment, ştiri), Coca-Cola (răcoritor), Adidas (adidaşi), Nokia (telefon), Kiss Fm (radio, noutăţi, media) sau TVR (televiziune, vedete). Aceste instituţii sunt acum proprietarele unor cuvinte-cheie ce reprezintă cel mai bine activitatea lor de bază şi care la un simplu click redirecţionează vizitatorul către paginile web respective. Acest lucru este posibil doar pe site-ul stapanulcuvintelor.ro, o comunitate on-line care se măreşte de la o zi la alta cu cel puţin 10 clienţi, la numai o săptămână de la lansare, şi care vinde cuvinte din DEX ca vehicule publicitare. Potenţialul de dezvoltare al site-ului, dar şi şansa de promovare contra unei sume modice (5 euro cuvântul), a stârnit deja interesul bloggerilor, jurnaliştilor şi companiilor pentru această inedită formă de publicitate contextuală. O afacere îndrăzneaţă Iniţiativa versiunii româneşti a site-ului american www.thebigwordproject.com, apărut cu doar trei săptămâni înainte, îi aparţine lui Andrei Ionescu, un tânăr de 27 de ani, pasionat de internet şi design. El a adaptat conţinutul şi s-a folosit de proiectul DEX on-line, care oferă posibilitatea alegerii cuvintelor dorite sau a sinonimelor acestora, cu ajutorul indexului A-Z. Dacă acestea nu au fost deja revendicate, un click te va duce la formularul de cumpărare. Plăteşti on-line sau prin SMS (5 euro în reţelele Vodafone şi Orange) şi, imediat ce primeşti confirmarea, cuvântul devine activ şi te redirecţionează către site-ul tău.
Ionescu şi-a făcut reclamă prin intermediul blogurilor celor care deja au cumpărat cuvinte şi prin exemplificarea concretă a procedurii, reuşind să atragă deja peste 80 de clienţi.
„O parte din numele mari din portofoliu, mai precis vreo 15, au fost adăugate de mine, ca exemplu la lansarea site-ului, când nu vândusem încă niciun cuvânt. Mi s-a părut mult mai sugestiv pentru un vizitator care încearcă să înţeleagă despre ce e site-ul să vadă «răcoritor» asociat cu Coca- Cola decât să încerc eu să-i explic ce fac acolo“, a spus Ionescu. Controverse Site-ul a stârnit şi controverse. Unii se întreabă dacă nu cumva este vorba de o înşelătorie. Proprietarul site-ului spune însă că proiectul e de lungă durată, că nu e de vânzare şi că ideea e „că aceia care-l vizitează vor spune şi altora şi vor scrie despre el pe site-urile personale sau în presă, ceea ce va genera trafic“. Ceea ce a început ca un experiment se poate transforma într-o afacere, pentru că Ionescu primeşte la fiecare tranzacţie 1,4 euro, comisionul MobilPay.
O altă problemă a site-ului este că acesta nu este securizat, putând apărea cazuri în care un cuvânt să fie ales special pentru a jigni o persoană sau o companie.
„Voi încerca să nu permit transformarea site-ului într-un mijloc prin care diverse persoane sau instituţii denigrează altele concurente“, spune Ionescu.