Aleșii generali ai Capitalei analizează un proiect de hotărâre ce prevede montarea de parcometre și taxarea mașinilor pentru fiecare oră în care își lasă autoturismul în zonele special amenajate ale Administrației Străzilor București.
Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, explică pe blogul personal de ce nu a fost votată în decembrie propumnerea de montare de parcometre, dar a menționat să este deacord cu taxarea parcării mașinilor în locurile special amenajate prin montarea de parcometre. Potrivit acestuia, în ședința ordinară a Consiliului General al Municipiului București din data de 18 decembrie 2014 a fost introdus un proiect de hotărâre prin care Primarul General cerea aprobarea efectuării unui studiu privind managementul locurilor de parcare de suprafață (on-street). „Acest proiect de hotărâre nu a fost adoptat, consilierii Partidului Național Liberal considerând ca fiind incalificabilă inexistența unei dezbateri înaintea votului final din Consiliul General”, a explicat viceprimarul.
Mai precis, în cadrul audierilor din Comisia Economică, premergătoare sedinței de consiliu, reprezentantul Direcției de Investiții din Primăria Capitalei nu a prezentat detaliile acestui studiu, afirmând totodată că Primarul General va retrage proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi în lipsa consultărilor. „Referitor la oportunitate, pot afirma cu fermitate că se impune realizarea unui astfel de studiu, numărul autoturismelor din București ajungând în acest moment la peste 1,5 milioane, iar numărul locurilor de parcare fiind cu mult subdimensionat față de nevoile actuale”, a mai explicat Pieptea.
În opinia acestuia, efectele le simțim în fiecare zi: autoturismele sunt parcate în locuri neamenajate, pe spațiile verzi sau pe prima bandă de circulație de pe carosabil, situație ce conduce la deteriorarea sănătății populației, a spațiilor verzi și la blocarea unor importante noduri de circulație.
Un astfel de studiu trebuie să aibă printre obiective îmbunătățirea condițiilor de viață ale locuitorilor prin disciplinarea staționărilor auto în perimetrul stradal, fluidizarea traficului, reducerea timpului de călătorie, creșterea siguranței în trafic atât pentru șoferi cât și pentru pietoni, eliminarea “parcagiilor de ocazie” și creșterea capacității de colectare a taxelor de parcare.
În acest sens, se impune marcarea locurilor unde parcarea este permisă astfel încât să se asigure o manevrabilitate facilă, introducerea unui sistem automatizat de plăți și de supraveghere a parcărilor și instalarea de parcometre și bariere pentru a crea o modalitate de parcare și de plată ordonată. „Mă bucur să observ că propunerea mea din anul 2013 de a introduce sistemul de taxare prin parcometre, aprobată și bugetată la acea data de Consiliul General dar neaplicată de executiv, se regăsește în acest studiu”, a conchis viceprimarul.