Evenimentul Zilei > Actualitate > Cum se taie panglica pe autostradă în campanie electorală la primii kilometri dați în folosință în acest an
Cum se taie panglica pe autostradă în campanie electorală la primii kilometri dați în folosință în acest an

Cum se taie panglica pe autostradă în campanie electorală la primii kilometri dați în folosință în acest an

Șefii de la drumuri se pregătesc să taie panglica pe singurii kilometri de autostradă care vor fi inaugurați anul acesta. Aproximativ 300 de metri de terasament din ”zona critică” au mai rămas de acoperit cu asfalt pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu (între Cunța, județul Alba, și Săliște) până pe 10 noiembrie, dată estimată pentru dschiderea circulației pe acest lot.

Traficul pe acest lot de 22 de km lungime va fi deschis oficial în cursul zilei de luni, 10 noiembrie, potrivit înțelegerii dintre constructori și autorități. Până atunci, muncitorii de la Impregilo SpA mai au de finisat calea de rulare pe aproximativ patru kilometri, dintre care câteva sute sunt încă neasfaltate – este vorba de zona de la km 60 al autostrăzii (dincolo de viaductul de la Aciliu, înspre Sebeș – vezi foto principală).

Marți după-amiază, constructorii mai așterneau câteva straturi de terasament pe cele câteva sute de metri neasfaltați. ”Se lucrează non-stop. Luni trebuie deschisă circulația”, au declarat surse din cadrul constructorilor pentru Turnul Sfatului. În afară de respectivele câteva sute de metri, pe o lungime de aproximativ patru kilometri mai trebuie amplasate parapetele și celelalte elemente de siguranță rutieră. Pe restul lotului, lucrările care afectează în mod direct calea de rulare sunt finalizate.

Chiar și cu traficul rutier deschis în cadrul unei ceremonii oficiale, lucrările pentru lotul III sunt departe de a fi finalizate: mai sunt necesare defrișări și excavații în zona nodului de la Apoldu de Jos, mai trebuie amenajate rigolele care vor lega acel sistem de captare a apelor rezultate în urma precipitațiilor (câteva sute de gropi umplute cu piatră spartă și apoi acoperite cu pământ), mai trebuie efectuate lucrări de deep-mixing (stabilizare a solului) într-o parte și alta a căii de rulare, mai trebuie efectuate o serie de taluzări ale dealurilor din zona viaductului de la Aciliu, mai sunt de construit și finalizat spațiile de servicii situate în apropiere de Miercurea Băi. Constructorii estimau că aceste lucrări se vor încheia în vara anului viitor, fără afectarea traficului rutier.

Lotul III trebuia deschis încă din aprilie anul trecut. Ample alunecări (care afectează aproximativ șase kilometri din traseul autostrăzii) au dus la negocieri lungi între constructorii de la Impregilo. Negocierile au dus la schimbarea soluțiilor tehnice în zonele cu alunecări în mai multe rânduri, ajungându-se de la tunel la actuala soluție prin care pur și simplu au fost excavate dealurile care o luau la vale, panta acestora fiind ”îndulcită” până la un raport de 1:5 sau chiar 1:6.