Cum poate profita România de criza produsă de coronavirus. În locul Chinei!...

Cum poate profita România de criza produsă de coronavirus. În locul Chinei!...

România trebuie să încurajeze producţia autohtonă şi să susțină exporturile, în condițiile în care vor apărea oportunități pentru desfacerea produselor autohtone pe piața internațională.

Conform unei analize realizate de Moneycorp, statul ar trebui să facă eforturi pentru ca România să devină atractivă pentru investitorii care doresc să-și aducă facilitățile de producție din China, în Europa.

Studiul arată că mulți investitori se tem pentru siguranța investițiilor și produselor fabricate în China, iar acest lucru îi face să caute zone în care să-și transfere facilitățile de producție. Faptul că lanţurile de aprovizionare s-au întrerupt atât de uşor, ca urmare a crizei sanitare, îi va determina pe mulți  să-și regândească strategia de producție în funcție de apropierea zonei de desfacere, de clientul final.

În acest context, România trebuie să facă toate eforturile administrative şi logistice pentru a se afla pe lista ţărilor atractive pentru investiţii greenfield.

Ne puteți urmări și pe Google News

În noul context, în care SUA şi UE îşi regândesc strategiile macroeconomice, firmele româneşti au şanse să câştige contracte semnificative, în condiţiile în care gama de produse de export a crescut semnificativ în ultimii ani.

„Evoluţia exporturilor româneşti va depinde, în principal, de modul în care principalii noştri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia şi Franţa îşi vor reveni din punct de vedere economic. Premisele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere pachetele financiare uriaşe anunţate de Bruxelles pentru relansarea economiei europene, totul va depinde de modul în care economiile din zona euro vor conlucra pentru revenirea economică”, spune Cosmin Bucur, directorul general Moneycorp România.

Exporturile românești, șansa economiei

Pentru România, următoarea perioadă va aduce o serie întreagă de oportunităţi în condiţiile în care, din punct de vedere al raportului preţ-calitate, produsele româneşti se află într-o zonă atractivă, de la materiale de construcţii la produse agroalimentare, textile şi maşini.

Principalele produse de export au fost, în 2019, maşinile şi dispozitivele electrice (29,1% din totalul exporturilor), mijloacele de transport (18,4%), mobilier, materiale de construcţii şi alte produse (12,5%), produsele agroalimentare (10,4%), produsele chimice şi mase plastice (9,2%), produsele metalurgice (8,6%), textile, confecţii, pielărie, încălţăminte (7,8%) şi produsele minerale (4%).

România a exportat cel mai mult produse şi servicii în Germania, de 15,4 miliarde de euro (29,3% din total), Italia - 7,7 miliarde de euro (14,7%), Franţa - 4,7 miliarde de euro (9%), Ungaria - 3,3 miliarde de euro (6,3%), Marea Britanie 2,5 miliarde de euro (4,9%), Polonia - 2,4 miliarde de euro (4,6%), Bulgaria - 2,4 miliarde de euro (4,6%) şi Cehia 2,1 miliarde de euro (4,1%).

Prezentă din 2016 în România, Moneycorp este cea mai mare instituţie de plăţi din Europa. În 2019, compania a tranzacţionat la nivel global peste 40 miliarde de euro şi a efectuat plăţi către peste 190 de ţări. În România, Moneycorp lucrează cu peste 700 de companii Corporate si IMM-uri, din domenii diverse precum IT&C, Asigurări, Echipamente Industriale, FMGC sau Medical.