Cum miroase noua generatie?

Calvin Klein Inc. si Coty, compania care detine licenta pentru aceasta marca, vor scoate pe piata un nou parfum din seria CK One, CKin2u.

Parfumul, care a facut furori cand a fost lansat in 1994, nu mai este marca asa-numitei Generatii X, ci a uneia noi, generatia tehnosexuala. In 1994, Calvin Klein a dat lovitura cu un parfum ce intruchipa imaginea unei generatii.

CK One, promovat atunci prin intermediul unor reclame neconventionale, a incalcat toate regulile industriei, dar a avut un succes incredibil, inregistrand vanzari de 20 de sticlute pe minut.

Potrivit cotidianului "New York Times", compania Calvin Klein Inc., care nu se mai bucura de creatiile designerului care i-a dat numele, incearca acum sa relanseze parfumul care a marcat asa-numita Generatie X. De aceasta data, provocarea este insa mai mare.

Se va repeta succesul? CK One, care a avut vanzari anuale de aproximativ 90 de milioane de dolari la jumatatea anilor ‘90, inregistreaza acum vanzari de doar 30 de milioane de dolari in Statele Unite. Dominatia CK One s-a incheiat in momentul in care Calvin Klein si-a vandut compania catre Phillips-Van Heusen, in 2002, si s-a retras din activitate.

Prin relansarea din acest an, compania este supusa unei mari provocari, aceea de a convinge o generatie in care tinerii consumatori sunt mai interesati de computere si de diverse alte electronice decat de haine si parfumuri.

Totusi, compania se bazeaza pe sprijinul consilierului Anna Gottlieb, cea care i-a fost alaturi lui Calvin Klein din 1985, cand acesta a inceput sa creeze parfumuri.

Tehnosexualii "Daca stiu foarte multe lucruri despre un anumit public-tinta, pot crea un parfum pentru oricine. Pentru mine nu conteaza atat de mult ingredientele, ci sentimentele pe care acestea le transmit", spune Anna Gottlieb, citata de cotidianul "New York Times".

Compania a identificat ca public-tinta pentru noul parfum o noua generatie, numita tehnosexuala, internetul si viteza fiind elementele ce o caracterizeaza. Tehnosexualii sunt, de fapt, in viziunea lor, cei aproape 80 de milioane de americani nascuti intre 1982 si 1995.

Pentru a promova noul parfum, compania Calvin Klein a creat o comunitate pe internet, whatareyouin2.com, dupa modelul unor site-uri precum MySpace si Facebox. Compania a lansat o invitatie studentilor la cinematografie pentru a trimite scurte discursuri pe tema "What are you into?" ("Ce-ti place sa faci?").

Cum CKin2u a fost primit foarte bine in randul distribuitorilor de parfumuri invitati la diferite targuri de gen, compania a decis sa amane lansarea parfumului pana la 1 aprilie.

Productia va fi marita pana la doua milioane de unitati, aproape dublul volumului initial in care a fost produs parfumul Euphoria, pentru femei, in 2005.

MARCA

Cele mai cunoscute parfumuri Calvin Klein > Calvin, pentru barbati (1981)

> CK be, unisex (1996)

> CK one, unisex (1994)

> Contradiction, pentru femei si pentru barbati (1997, 1998)

> Crave, pentru barbati (2003)

> Eternity, pentru femei si pentru barbati (1989)

> Escape, pentru barbati si pentru femei (1993, 1991)

> Euphoria, pentru femei (2005) si pentru barbati (2006)

> Obsession pentru barbati (1986) si pentru femei (1985)

> Truth, pentru barbati (2002) si pentru femei (2000)