Cum își convinge Elveția cetățenii să se vaccineze. Ce poate învăța România din acțiunea elvețienilor

Cum își convinge Elveția cetățenii să se vaccineze. Ce poate învăța România din acțiunea elvețienilor sursa foto: EVZ

Spre deosebire de autoritățile române, cele din Elveția au alocat aproape 108 milioane de dolari pentru promovarea campaniei de vaccinare împotriva COVID.

Elveţia speră să crească rata relativ scăzută a vaccinării împotriva COVID și pregătește o serie de noi initiative. Până în prezent, în Elveția au fost au vaccinați, cu schema completă, puţin sub 61% din totalul cetățenilor. În schimb, în ţara vecină Germania procentajul este de peste 65%. În acest context, autoritățile din Elveția pregătesc o săptămână naţională de vaccinare. Aceasta a fost programată în perioada 8 - 14 noiembrie, după cum a anunțat guvernul de la Berna.

Inițiativa de vaccinare propusă de autoritățile elvețiene, include o campanie de informare care vizează toate mass-media naţionale. De asemenea vor fi finanțate și centre de vaccinare mobile. În plus, Elveția are o propunere, din care ar putea învăța și autoritățile române, pentru a convinge persoanele care au ezitări sau care sunt îngrijorate cu privire la efectele vaccinării. Acestea vor beneficia de consultări individuale acordate de profesionişti din domeniul medical.

O altă idee a ministrului Sănătăţii Alain Berset de a recompensa persoanele care îi conving pe alţii să se vaccineze cu un voucher în valoare de 50 de franci a fost respinsă. Acest voucher putea fi folosit într-un restaurant, însă nu s-a bucurat de susținere la nivelul cantoanelor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru acest program, Guvernul din Elveția a alocat aproape 100 de milioane de franci elveţieni (aproximativ 108 milioane de dolari).

Un exemplu din care România poate să învețe

Spre deosebire de Elveția, autoritățile din România nu au considerat necesar să organizeze o campanie de informare și promovare a vaccinării anti-COVID. Drept urmare, campania de vaccinare a eșuat, țara noastră situându-se pe ultimele locuri, în Europa, la vaccinare. Medicul Valeriu Gheorghiţă declara, zilele trecute, că CNCAV nu a avut la dispoziţie fonduri pentru organizarea unei campanii de informare privind beneficiile vaccinării.

„Nu s-au alocat bani, sau cel puţin CNCAV-ul, comitetul pe care eu îl coordonez, nu a avut fonduri pentru campania de comunicare şi de informare. Obiectivul campaniei de comunicare şi de informare pe care noi l-am avut încă de la început, din noiembrie, a fost de promovare a încrederii populaţiei în ştiinţă şi în sistemul medical, în medici, tocmai pentru că pandemia este o problemă medicală”, a afirmat Valeriu Gheorghiţă duminică, la B1 Tv.

Guvernul nu a alocat bani pentru informare

Florin Cîțu a confirmat că, în mandatul său, Guvernul nu a avut în vedere finanțarea unei campanii de promovare și informare în legătură cu beneficiile vaccinării. El a precizat că majoritatea acțiunilor de informare și promovare pentru campania de vaccinare au fost realizate pro-bono.

„Majoritatea au fost făcute pro-bono. UNICEF a venit cu o variantă prin care au donat bani. Nu au fost bani de la buget pentru campania de vaccinare de când am fost eu la guvernare. Înainte a fost acel buget, dar doar o parte a fost folosit. N-am mai continuat această variantă”, a spus premierul. Pe de altă parte, același Florin Cîțu recunoștea eșecul campaniei de vaccinare, dar a dat vina pe mesajele promovate de antivacciniști care au avut un impact mult mai puternic decât mesajele guvernamentale.