Cum i-a "fentat" Adidas pe Nike şi Puma cu Jabulani

Producătorul german de echipamente sportive Adidas a revizuit în creştere estimările privind veniturile pe care le va înregistra anul acesta.

Membrii echipelor din 12 state participante la CM 2010 au purtat echipamente marca Adidas. Printre aceştia s-au numărat fotbalişti din echipa Spaniei, care a câştigat Cupa Mondială, jucătorii ţării gazdă Africa de Sud şi cei ai ocupantei locului 3, Germania.

Astfel, producătorul a beneficat de o extraordinară reclamă, care a contribuit la creşterea vânzărilor de tricouri, pantaloni sau pantofi pentru sport cu 40% în trimestrul al doilea şi în special în ultimele zile ale lunii iunie.  În acest context, Adidas a anunţat că se aştaptă ca numai linia de articole sportive pentru fotbal să genereze vânzări de 1,5 miliarde de euro în 2010, notează Wall Street Journal.

Avantajul Adidas în faţa concurenţei reprezentante de conaţionalii de la Puma sau de americanii de la Nike l-a reprezentat mingea oficială a CM 2010, Jabulani, chiar dacă numeroşi jucători s-au plâns că este mai greu de controlat faţă de alte baloane rotunde folosite la turneele finale. De asemenea, Adidas a fost partener oficial al Cupei Mondiale, contribuind financiar la organizarea turneului din Africa de Sud.

Adidas a raportat şi creşterea vânzărilor pe piaţa americană, mai ales în ceea ce priveşte produsele comercializate sub marca Reebok.

În ceea ce priveşte vânzările de echipamente de golf, Adidas estimează că va obţine un profit de 520-550 de milioane de euro din această linie de produse.