Consumatorul de bere din Cehia este mai sofisticat, are o experienţă mai mare a acestei băuturi, deoarece experiența Cehiei în materie de bere este mai vastă decât cea a României, a spus Frederic Landtmeters, directorul de marketing al companiei cehe StarBev, care produce în România mărcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau şi Noroc.
Astfel, prin lansarea brandului Staropramen în România, a cărei istorie începe în 1861, compania încearcă să împărtăşească consumatorului român din experienţa cehilor în materie de bere.
Totodată, și cifrele arată altfel. Un român consumă, în medie, câte 80 de litri de bere pe an, în timp ce cehii beau câte 160 de litri de bere anual, potrivit unor date publicate de The Economist.
Cehii au lansat de curând în România berea Staropramen cu care îşi propun să cucerească piaţa noastră. Berea pragheză Staropramen este disponibilă în peste 30 de ţări din întreaga lume. Potrivit lui Landtmeters, în România, Staropramen este perceput ca un brand situat deasupra nivelului mediu, iar prețul va fi cu circa 5% mai mare decât în Cehia.
Cotă de piaţă în creştere Cota de piaţă a grupului Starbev a crescut uşor în primele şase luni ale acestui an, faţă de primul semestru din 2010, pe majoritatea pieţelor pe care este prezent, potrvit lui Alain Beyens, CEO StarBev.
"Culegem în acest an roadele investiţiilor făcute în dezvoltarea brandurilor şi a reţelelor de distribuţie", a declarat şeful StarBev. Obiectivul cehilor este să facă din Staropramen brandul cehesc de bere numărul 1 din portofoliul StarBev atât din România, cât şi pe celelalte pieţe. Oficialii companiei estimează o creștere de peste 10% a vânzărilor brandului Staropramen în acest an, la nivel de grup. Berea Staropramen se produce sub licenţa Pivovary Staropramen la fabrica Bergenbier S.A. de la Ploieşti.