GIGANTUL zburător. Cum arată, în INTERIOR, ultimul avion supersonic RUSESC Tu-144, încă funcțional | GALERIE FOTO

GIGANTUL zburător. Cum arată, în INTERIOR, ultimul avion supersonic RUSESC Tu-144, încă funcțional | GALERIE FOTO

Unele modele de avioane au avut menirea de a intra în istorie, chiar dacă s-au dovedit a fi niște proiecte eșuate. Iar un astfel de avion este Tupolev Tu-144.

Unele modele de avioane au avut menirea de a intra în istorie, chiar dacă s-au dovedit a fi niște proiecte eșuate. Iar un astfel de avion este Tupolev Tu-144.

Avionul supersonic de pasageri, precedat de celebrul model franco-britanic Concorde, a fost scos din uz, cu excepția unui singur ”exemplar”, Tu-144 USSR-77115, iar în întreaga istorie a modelului au fost construite doar 16 exemplare, conform English Russia.

În ianuarie 1962, design-ul conceput în URSS, de către biroul Tupolev, condus de Alexei Tupolev, era făcut public.

Ne puteți urmări și pe Google News

Primul zbor a avut loc la data de 31 decembrie 1968, lângă Moscova, cu două luni înaintea primului zbor al unui avion Concorde. Însă primul zbor supersonic a avut loc ceva mai târziu, pe 5 iunie 1969, iar pe 26 mai 1970, Tu-144 a devenit primul avion comercial care a atins o viteză de două ori mai mare decât cea a sunetului,.

A urmat, însă, o tragedie. Unul dintre avioanele Tu-144 s-a prăbuşit la Spectacolul Aviatic de la Paris, în 1973. Cu toate acestea, avioanele Tupolev 144 au fost introduse, oficial, în serviciul de transport de pasageri pe 1 noiembrie 1977.

În mai 1978, un alt avion Tu-144 s-a prăbuşit în timpul unui zbor test, iar toate aparatele au fost retrase din cadrul flotei de transport de persoane a URSS, după un total de doar 55 de zboruri efectuate.

Întregul proiect pare să fi fost un eșec. Cu toate acestea, Tu-144 a continuat să fie folosit ca avion cargo până în 1983.

Însă nici măcar atunci nu s-a încheiat povestea avionului, care a fost folosit în cadrul programului spaţial sovietic, pentru a antrena piloţii navetei spaţiale Buran, dar şi de către NASA, pentru studierea zborurilor supersonice.

Aflaţi, din galeria foto de mai sus, cum arată singurul avion Tupolev Tu-144 care se află, încă, în funcţiune și continuă povestea unui eșec.