Dumitru Samson, liderul USL care coordona interlopii la referendum, a dat o gaură turismului românesc de un milion şi jumătate de euro. El a coordonat campaniile electorale ale PNL şi la alegerile locale şi este fi ul vitreg al ministrului Corneliu Dobriţoiu
Dumitru Samson, fiul vitreg al ministrului PNL al Apărării, Corneliu Dobriţoiu, cercetat de procurori pentru fraudarea referendumului, este o cunoştinţă mai veche a DNA. El a fost conducătorul din umbră al campaniei liberalilor de la alegerile locale din Timiş şi Cluj. Samson a fost acuzat că a dat, în 2006, o ţeapă "de poveste", aproximativ un milion şi jumătate de euro, Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).
Sechestre de lux
Pentru recuperarea prejudiciului, DNA a pus sechestru asigurator pe mai multe proprietăţi ale acestuia: un teren de 18.100 de metri pătraţi în Pantelimon (Ilfov), trei imbile pe Şoseaua Nordului, un autoturism de lux şi mai multe conturi. Procurorii arată că, în 2006, Samson - cu ajutorul Liviei Sima - vicepreşedintele ANT şi lider în Partidul Conservator, şi a altor angajaţi ai statului, a câştigat un contract de promovare a atracţiilor turistice din România. Societatea la care Dobriţoiu Jr. şi soţia sa, Raluca Meda, erau asociaţi - SM Art Advertising Grup - a câştigat o licitaţie trucată după ce a oferit cel mai scump preţ: 4.501.429 de lei.
Licitaţia avea ca obiect achiziţionarea a cinci clipuri publicitare de promovare a ofertei turistice româneşti, şi cinci machete de banner. Firma familiei Samson avea trei concepte creative: "Ţara de basm", "Spectacolul lunii" şi "Ne place România". Procurorii DNA care au investigat acest caz au descoperit că S.M. Art Advertising Grup "nu avea capacitatea tehnico- profesională pentru realizarea videoclipurilor publicitare şi realizarea machetelor de banner".
De altfel, imediat după câştigarea licitaţiei, 5 decembrie 2006, ei au plătit unei societăţi de producţie suma de 171.488 de euro pentru realizarea celor cinci videoclipuri. Contractul a fost semnat pe 18 decembrie 2006. Dumitru Samson a mai semnat un contract de 10.000 de euro cu o societate pentru ca materialele publicitare brute să fie prelucrate audiovideo. Practic, S.M. Art Advertising Grup a plătit pentru realizarea videoclipurilor aproximativ 200.000 de euro, iar ANT i-a virat suma de 1.500.000 de euro. Dintr-un foc, profitul depăşea un milion de euro. Mai mulţi angajaţi de la ANT au semnat în fals că au recepţionat aceste videoclipuri, pe 21 decembrie 2006, şi au virat rapid toţi banii din contract.
Banii, înainte
Filmările au început abia pe 9 ianuarie 2007, în mai multe locaţii din ţară. Personajul principal al spoturilor era "Dracula", interpretat de actorul Petre Moraru de la Teatrul Foarte Mic. Clipurile au fost virate către ANT în februarie 2007, dar oficialii le-au respins ca "necorespunzătoare calitativ".
Atunci când a fost audiat la DNA, Dumitru Samson a dat explicaţii halucinante despre realizarea clipurilor. "Aceste filmări le-am realizat personal cu o cameră beta digital, pe care am împrumutat-o de la un prieten, al cărui nume nu-l reţin (...) Persoana care a interpretat personajul «Dracula » a fost identificată de către mine pe o stradă din Constanţa, întrucât avea o fizionomie asemănătoare cu «Dracula »", a declarat Samson.
Procesul în care Samson, Livia Sima şi alţi 11 funcţionari şi consilieri din cadrul ANT au fost trimişi în judecată, pentru corupţie, este tergiversat, de patru ani, în instanţele din Bucureşti.
Procurorii au pus sechestru pe mai multe imobile, conturi şi maşini de lux ale lui Samson