Felix Tătaru, strategul din spatele dezastrului electoral al PNL, se apără într-un interviu acordat ziare.com. Patronul GMP spune că marea problemă a PNL a fost lipsa de credibilitate și absența unor conducători reali în fruntea partidului.
O primă acuzație pe care acesta o vrea lămurită este legată de faptul că a fost aurtorul strategiei care a dus la dezastrul PNL în alegeri:
"Noi nu ne-am ocupat de strategia politica. In alte campanii la care am lucrat, exista cineva din partea clientului care se ocupa de aceste lucruri, in principal, consultanti angajati. Din pacate, in aceasta campanie nu am avut pe cineva cu care sa lucrez zi de zi. Seful de campanie a fost cel care a dat directia de strategie politica pe care am considerat-o una buna." Șeful de campanie a fost Gheorghe Falcă, politician care a refuzat să-și asume greșelile din campanie spunînd că el nu a fost învins de PSD.
O altă necunoscută a campaniei a fost relația cu Dacian Cioloș. Aici, Felix Tătaru explică că nu a fost angajat de Cioloș, ci de PNL, care, prin Gheorghe Falcă a stabilit strategia. Cât de mult s-a implicat Dacian Cioloș?
"Au existat intalniri intre liderii liberali si Dacian Ciolos, la unele intalniri am participat si eu, dar nu a dorit nimic special. (...) Clientul nostru a fost PNL, cu contract, cu tot ce trebuie. Nu a fost Dacian Ciolos. Sigur, ca vector de imagine al PNL, era firesc sa intram in contact cu el. Insa nu am realizat un produs de comunicare marca Dacian Ciolos. Inclusiv acea fotografie care a aparut pe afise ne-a fost livrata de cineva de la guvern. Nu am facut vreo sedinta foto. N-am creat niciun mesaj pentru ca Dacian Ciolos a insistat sa-si tina cuvantul de a nu se implica in campanie."
Tot Felix Tătaru identifică și marea problemă a PNL. Întrebat de ce au pierdut liberalii alegerile, acesta spune: "E nevoie si de leadership. Cred ca greseala cea mai mare pe care a decontat-o PNL in aceste alegeri e ca nu a facut congresul de unificare inainte de inceperea campaniei electorale. In partid exista doua structuri care se uita mult prea mult una la cealalta, in loc sa se uite la PSD."
Nici fostul lider al partidului, Alina Gorghiu nu a scăpat de criticile lui Felix Tătaru. Acesta susține că i-a cerut acesteia să retragă clipul cu copilul și sandvișurile pe care i le ia Ponta:
"Nu am inteles acest clip. Am avut doua momente in aceasta campanie in care am vrut sa ma retrag, unul a fost imediat dupa aparitia acestui clip pe Facebook. Despre celalalt prefer sa nu vorbesc. Am avut de ales intre a-mi salva reputatia si a ramane alaturi de clientul meu cand era in dificultate si nu-mi pare rau ca am continuat. Clipul a fost realizat de agentia care s-a ocupat de imaginea Alinei Gorghiu. In campanie au fost mai multe agentii implicate. Din cauza rezultatului slab, nu iese nimeni sa spuna ca a lucrat si el in campania PNL"
Nu numai strategia proastă a stat la baza dezastrului PNL. Inclusiv prezența în media a fost în defavoarea liberalilor. Despre TV, Felix Tătaru spune că raportul PNL-PSD a fost covârșitor: "Nici nu se compara. Cred ca raportul a fost de 80 la 20 in favoarea PSD. Au avut bugete mai mari, a fost o discrepanta majora (...) Iar despre Facebook: "Marea surpriza pentru mine nu a fost USR. Era firesc sa faca asta. Era canalul lor unde se afla publicul tinta si nu au avut foarte multi bani. Marea surpriza, in opinia mea, a fost PSD. A avut o campanie pe retelele sociale destul de eficienta. Contrar asteptarilor si a parerii generale ca Facebook e punctul lor slab, PSD a avut o armata de oameni care reactionau la tot."
Felix Tătaru a pus degetul pe ceea ce a considerat că a fost cea mai mare problemă a PNL: "Cred ca credibilitatea. Dificultatea de a fi credibil a reprezentat un obstacol greu de trecut. Au venit dupa o groaza de evenimente si, mai ales, experienta cu USL care a fost greu de justificat".
În final a povestit câți bani a încasat de la PNL: "Au speculat multi ca m-am imbogatit. Factura de campanie a fost de 327.000 de euro. Aceasta contine toate costurile de productie audio, video, productie digitala si productie pentru retele sociale, plus comisionul agentiei. A fost unul dintre cele mai mici bugete pe care le-am avut in campaniile electorale."