Cu tot cu ''Rabla'', românii nu au bani de maşini noi

Comerţul cu autoturisme noi a scăzut în luna iulie, însă autorităţile susţin că obiectivele stabilite prin programul ''Rabla'' au fost atinse în proporţie de 87%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu autovehicule şi motociclete a scăzut cu 12%, respectiv cu 13,6%, în primele 7 luni ale anului, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Faţă de aceeaşi lună din 2009, în luna iulie 2010 vânzările de autovehicule s-au redus cu peste 26%, până la 68.244 de unităţi, după cum reiese din statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA). Potrivit acestora, vânzările au scăzut în luna iulie, comparativ cu iunie, cu 38,7%, la 9.294 unităţi.

În primele 7 luni ale anului, exporturile au avansat cu 30,2%, de la 149.348 unităţi la 194.523 unităţi, în timp ce importurile au scăzut cu 28,7%, până la 46.036 unităţi.

Producţia a înregistrat o creştere de 24,7%, la 219.656 de unităţi, faţă de 176.206 unităţi în perioada similară din 2009.

Prin programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional (''Rabla''), până la 2 septembrie 2010, au fost casate 164.752 autovehicule mai vechi de 10 ani de la data fabricaţiei, iar 38.800 autoturisme noi au fost achiziţionate, din care 17.215 unităţi sunt de provenienţă autohtonă, potrivit datelor Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Astfel, se arată într-un comunicat remis de instituţie, au fost atinse 87% din obiectivele programului ''Rabla''.

Persoanele care îşi casează maşinile vechi prin programul ''Rabla'' primesc o primă de casare în valoare de 3.800 de lei. Tichete pot fi folosite pentru achiziţionarea de noi autoturisme până cel târziu pe 23 noiembrie 2010.