Editura Evenimentul si Capital

Croazieră pe Bosfor, printre palate şi fortăreţe

270518d6317d62f224aaa3d59d767369
Autor: | | 0 Comentarii | 0 Vizualizari

Deşi apa nu este la fel de albastră ca în insulele greceşti, o croazieră pe Bosfor, departe de aglomeraţia de pe străzile Istanbulului, oferă nu numai peisaje spectaculoase, ci şi o adevărată lecţie de istorie despre cosmopolitul oraş-poartă între Europa şi Asia.

### Cursa cu feribotul durează şase ore şi costă 20 de lire turceşti (aroximativ 10 euro), însă pentru cei grăbiţi se organizează şi curse scurte, de numai o oră, la preţul de 10 lire. Turiştii se îmbarcă de pe cheiul Eminonu, aflat la întretăierea Cornului de Aur cu strâmtoarea Bosfor, unde în urmă cu mai bine de cinci secole se afla uriaşul lanţ ce bloca accesul navelor în Cornul de Aur. Aflat în oraşul vechi, cheiul este înconjurat de moschei ce îşi înalţă minaretele lor subţiri din toate părţile. DOLMABAHCE. Mândria sultanilor otomani din secolul XIX este unul dintre cele mai vizitate locuri din Istanbul Construit într-o îmbinare de stiluri europeane, de la baroc şi rococo la neoclasic, palatul ridicat din ordinul sultanului Abdulmecit I ar putea să rivalizeze cu reşedinţa regilor Franţei din secolul al XVII-lea. Ba mai mult, ghizii chiar se mândresc că Dolmabahce „este mai frumos decât Versailles-ul”. Mult mai tânăr decât cel pe care vrea să îl concureze, Dolmabahce a fost înălţat la jumătatea secolului al XIX-lea, într-o perioadă în care Imperiul Otoman se dechidea tot mai mult influenţelor occidentale şi încerca să scape de eticheta de stat înapoiat. Totodată, sultanul Abdulmecit I voia să le arate europenilor că statul său nu merita numele de „omul bolnav al Europei” şi că dispunea de suficienţi bani pentru a-şi permite să construiască o bijuterie din marmură, aur şi cristal. De pe vas, turiştii văd faţada din marmură de 284 de metri, dar şi opulenta Poartă Imperială, în faţa căreia se află garda de onoare. Călătoria pe apele strâmtorii face un salt peste secole, iar pasagerii ajung faţă în faţă cu uriaşul pod Bosfor, lung de un kilometru şi jumătate şi lat de 40 de metri. Terminat în anul 1973, podul suspendat a fost prima legătură permanentă dintre Europa şi Asia. PESTRIŢ. De la roz la maro, vilele sunt vopsite în cele mai inedite culori Câte o ambarcaţie „parcată” în faţa casei înlocuieşte maşina şi lasă la vedere frânturi din bunăstarea tihnită a norocoşilor care au o casă de vacanţă chiar în oraşul în care locuiesc. Grădini luxuriante, terase şezlonguri şi măsuţe elegante şi balcoane largi întregesc farmecul locului. CAPĂTUL CĂLĂTORIEI. Marea Neagră se vede, albastră, în depărtare Deoarece nu există taxă de intrare, vizitatorii se pot cocoţa în voie pe zidurile din cărămidă, ce datează din epocă bizantină. Prin râpele sale adânci, faleza abruptă, apa albastră şi clară şi ierburile uscate, locul aminteşte de înfăţişarea sălbatică a unora dintre insulele greceşti. LA CETATE. Din fortăreaţa bizantină nu au mai rămas decât ziduri Pentru acest colţ de lume s-au luptat de-a lungul timpului bizantinii, genovezii şi otomanii, iar un lanţ masiv era întins aici de-a lungul Bosforului pentru a bloca accesul navelor duşmane, asemănătorul celui de la Cornul de Aur. Deşi sătenii din Anadolu Kavagi erau pescari, se pare că unii dintre ei au făcut piraterie şi aprindeau focuri pentru a dezorienta vasele, atacându-le apoi în locuri strâmte. Acum, ocupaţiile locuitorilor au redevenit paşnice, iar peştele mâncat la restaurantele de lângă ponton, pe malul Bosforului, încheie cu gust călătoria.

Victorie URIASA pentru Dragnea la CCR! LOVITURA dura pentru Opozitie! Stirea zilei in poltiica

Pagina 1 din 1


Tag-uri:



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Turism

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI