Criza a pus frână vânzărilor de SUV-uri

În contextul crizei economice, românii se orientează spre maşini mici, cu consum redus de combustibil.

Singurul segment al pieţei auto locale care a crescut în primul trimestru al anului, cu 8,3%, la 1.743 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, este cel al maşinilor mici de oraş din clasa A (exemple: Fiat Panda, Citroen C2, Hyundai i10), reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În acelaşi timp, clasa B (Opel Corsa, Ford Fiesta) a căzut cu 53% în perioada analizată, la 6.334 de unităţi, iar cel mai important segment al pieţei, clasa C (Skoda Octavia, Ford Focus), a scăzut cu 57,4%, la 9.162 de maşini. Livrările de maşini de familie (Opel Meriva, Volkswagen Sharan) au coborât cu 49,6% în primul trimestru, la 317 unităţi. Criza a afectat serios şi segmentul de lux, dovadă că şi oamenii cu posibilităţi financiare sunt mai cumpătaţi la cumpărat maşini. Vânzările de SUV-uri, la jumătate Astfel, vânzările de Sport Utility Vehicles (BMW X5, Audi Q7) au scăzut cu 50,5%, la 2.352 de unităţi, iar livrările de limuzine din clasa D (Opel Vectra, Ford Mondeo) a avut un declin de 49,7%, la 1.786 de unităţi. Vânzările de limuzine premium din clasele E şi F (Mercedes Clasa E, BMW Seria 5, respectiv Audi A8, BMW Seria 7) au înregistrat un declin de 52,3%, respectiv de 65,1%.

În primele trei luni ale anului, Dacia a vândut cele mai multe maşini pe piaţa locală, respectiv 7.770 de unităţi. Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 3.203 maşini livrate, iar podiumul este întregit de Volkswagen, care ocupă locul al treilea, cu 2.631 de automobile vândute. Potrivit APIA, vân zările de automobile noi din România au căzut cu 55,9% în martie, la 13.484 de unităţi, şi cu 56% în primul trimestru, la 29.674 de unităţi.