Cosmeticianul de la MOL

Fostul brand manager al Laboratoarelor Garnier vrea sa aduca MOL Romania in topul celor mai apreciate marci.

Dupa 11 ani in Romania, compania MOL ataca pozitia liderului OMV-Petrom cu cel mai important atu, potrivit reprezentantilor companiei maghiare: calitatea produselor.

De la crema de maini la petrol

In timpul framantarilor privind intentia de preluare a MOL de catre OMV, Zsolt Szalay, managerul de 36 de ani al MOL Romania, pare un cercetator interesat doar de bunul mers al „laboratorului” sau. Insarcinat cu dezvoltarea MOL Romania, Zsolt spune ca nu s-a confruntat niciodata cu perceptii nationaliste.

„Am prieteni romani, traiesc aici de doi ani si in compania asta nu conteaza daca esti din Bucuresti sau Cluj, daca ai 27 de ani sau 40 sau daca esti roman sau maghiar. Un exemplu este Catalina Roman care acum este director de comunicare pentru intregul grup MOL, plecand de la MOL Romania”, afirma Zsolt.

Fost angajat al L’Oreal si mai tarziu brandmanager al Garnier Ungaria, Zsolt crede ca e diferit sa vinzi carburanti si cosmetice. „In cosmetice, piata se schimba de la un an la altul. Afacerile cu petrol insa sunt mult mai traditionaliste, iar produsele nu se modifica atat de repede.”

Gestionand marca Audi si de marketingul pentru Europa Centrala si de Est al companiei Michelin, Zsolt Szalay a intrat pe piata petrolului in 2002, ca responsabil cu imaginea a 1.000 de statii MOL din intreaga regiune.

Venirea in Romania - cea mai grea perioada

Zsolt Szalay a cunoscut Capitala in cautarea farmaciilor pentru copiii sai, dar crede ca Bucurestiul se dezvolta mult mai repede decat se vede din afara. „Apreciez aici ca foarte multa lume cunoaste limbi straine, ceea ce cred ca este unic in Europa Centrala si de Est”, spune el, adaugand ca, „desi imi place sa calatoresc in Romania, este important sa nu pierzi zile intregi pana la urmatoarea destinatie”.

Venirea in Romania a fost o noua etapa si intalnirea unei culturi diferite: „Nu este usor sa nu ai aceiasi vecini si sa nu stii unde sa apelezi daca ti se strica TV-ul”, crede seful MOL.

Un impatimit al sunetului de chitara (de la Paco de Lucia la Red Hot Chili Peppers), al preparatelor de la Taverna Sarbului si al VW Pasat pe care il conduce, Zsolt nu se considera un om instarit. Ar vrea sa fuga de acoperirea GSM undeva la munte si sa citeasca, pe langa Harvard Business Manager, cartile pentru care nu-si mai gaseste timp.

PLANURI

MOL ataca strategic in Romania

Dupa ce a achizitionat benzinariile Shell in urma cu doi ani, MOL Romania a ajuns la 121 de statii. Compania a anuntat ca mai doreste achizitionarea a inca noua statii pentru care va investi peste 15 milioane euro. C

ota de piata a MOL este peste 11a, fiind, dupa OMV-Petrom, a doua companie de pe piata ca volum de vanzari de carburant pe unitate. Infiintata in 1991, MOL a fost prima companie de stat din zona Europei Centrale si de Est care a fost privatizata, ajungand anul trecut la un profit de 2,1 miliarde dolari si o valoare de piata de 16 miliarde dolari.