Coronavirusul oprește cel mai mare centru de producție auto din lume

Coronavirusul oprește cel mai mare centru de producție auto din lume

De atunci, lanțurile de producție au devenit mai diversificate.

Cu toate acestea, „există un mare risc să ai doar un singur furnizor într-un singur loc pentru o anumită piesă”, a spus Ferdinand Dudenhoeffer, expert al centrului de cercetare auto al Universității din Duisburg-Essen.

Norma este „să ai cel puțin doi furnizori”, iar subcontractanții sunt de obicei în aceeași regiune cu fabricile de producție, adaugă el.

Este de așteptat ca perturbările cauzate de virus să se extindă dincolo de automobil, prevede Cheong In-kyo.

Ne puteți urmări și pe Google News

China este cel mai mare exportator de bunuri din lume: exporturile cumulate din China continentală și Hong Kong, anul trecut, au depășit 450 de miliarde de dolari către Statele Unite, 150 de miliarde de dolari către Japonia și 110 miliarde de dolari către Coreea sau Vietnam.

„China este o parte integrantă a lanțurilor de producție, aceasta înseamnă o cincime din producția manufacturieră mondială", a declarat Mark Zandi, economist la Moody's Analytics.

Taiwanul și Vietnamul, apoi Malaezia și Coreea de Sud, vor suferi în special.

Potrivit Institutului German Ifo, componentele fabricate din China reprezintă 9,4% din semifabricatele importate de Germania.