Coronavirusul oprește cel mai mare centru de producție auto din lume

Coronavirusul oprește cel mai mare centru de producție auto din lume

Dincolo de Asia, repercusiuni sunt în egală măsură așteptate. Compania Fiat-Chrysler și-ar putea opri și ea una din uzinele europene din cauza lipsei de componente care vin din China, a declarat patronul Mike Manley pentru Financial Times.

„Industria producției chineze este crucială pentru lanțurile de producție de automobile. Orice încetinire sau întrerupere a producției unei componente (...) poate provoca blocaje și opriri ale fabricilor în țări precum Coreea, Japonia, Iran sau Tanzania ”, spun analiștii Fitch Solutions.

Impactul este deosebit de marcant în Asia, unde producția este extrem de scăzută.

În Statele Unite, repercusiunile vor fi întârziate, dar ar putea exista un impact indirect asupra pieselor de schimb provenite din alte țări și care cuprind componente chinezești, și-a exprimat temerile expertul Kristin Dziczek, de la centrul de cercetare al automobilul din Ann Arbor din Michigan.

Ne puteți urmări și pe Google News

Producătorii și producătorii de echipamente „se gândesc la un mod de adaptare. Dar nu există capacități de producție de dimensiunea celor din China”, a subliniat care ar fi inactivi undeva pentru a umple deficiențele", a Kristin Dziczek.

Există un precedent: industria auto mondială a avut de suferit în 2011, după închiderea - în urma dezastrului de la Fukushima - a singurei fabrici Renesas Electronics, un grup japonez care domina atunci 50% din piața globală a sistemelor de control electronic al frânelor și motoarelor.