Contractul pentru tronsonul autostrăzii Deva-Orăştie, semnat cu o întârziere de câţiva ani

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat astăzi contractul pentru construcţia tronsonului de autostradă Deva -Orăştie cu asocierea Strabag AG- Strabag SRL - Straco Grup SRL. Valoarea contractului este de 220 milioane de euro, din care 133,62 milioane de euro reprezintă contribuţia Comisiei Europene.

"Proiectul este finanţat din fondul ISPA 2004 şi are termen de finalizare 24 de luni din momentul începerii lucrărilor", se menţionează într-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis EVZ.

Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie face parte din coridorul pan-european IV Constanţa-Bucureşti-Nădlac, declarat obiectiv de interes naţional şi strategic. Tronsonul de autostradă are o lungime de 32,8 km, va vaea 15 poduri şi 10 pasaje, potrivit site-ului CNADNR.

Contract amânat, licitaţii contestate

Prima licitaţie pentru construcţia celor aproape 33 de km a avut loc în urmă cu patru ani, însă a fost anulată. Contractul cu consultantul - DHV Consultants/ADO - a fost reziliat după ce consorţiul a întârziat să revizuiască proiectului tehnic.

În perioada 2009-2010 a fost organizate mai multe licitaţii pentru acest tronson, dar fără nici un rezultat. Într-o primă fază, licitaţia a fost anulată cu doar câteva zile înainte de termenul de depunere a ofertelor. Apoi a fost din nou reluată, dar au început să curgă contestaţiile. Astfel, că în vara acestui an existau zvonuri referitoarea la pierderea finanţării UE pentru acest proiect.

Contractul a fost atribuit consorţiului Strabag-Straco înainte cu câteva zile de plecarea lui Radu Berceanu din funcţia de ministru al Transporturilor. La câteva săptămâni de la preluarea mandatului, noul ministru Anca Boagiu a precizat că a primit asigurarea Comisiei Europene că nu o să sisteze finanţarea pentru acest proiect.