Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a mai făcut un pas către licitația care urmează să se desfășoare pentru construcția autostrăzii Sibiu – Piteşti. Anunțul a fost făcut vineri, de către reprezentanții companiei care au precizat că în 31 ianuarie a fost transmisă spre validare, de către Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia de atribuire a contractului privind secţiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, potrivit g4media.ro.
„În cursul zilei de 31 ianuarie 2019, CNAIR SA a transmis spre validare de către ANAP documentația de atribuire a contractului Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (km 81+900 – km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km tunel în zona de traversare a dealului Momaia.
Durata contractului va fi de 120 luni din care 16 luni perioada de proiectare, 44 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație”, se arată în comunicatul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Autostrada Pitești – Sibiu va fi proiectată pentru o viteză de 120 km/h, limita de viteză putând crește la 140 de km/h acolo unde relieful va permite acest lucru. Șoseaua va avea o lățime de 26 de metri, care se va reduce la 23,5 metri în zona Defileului Oltului, pe o porțiune de 10 kilometri.
Autoritățile estimează că în momentul în care va fi gata, autostrada va prelua mare parte din traficul de pe drumurile existente, procente între 50% și 90% în sectorul Boița-Călimănești, de exemplu.
Pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești autoritățile estimează că ar fi necesari 2.000 de muncitori.
Potrivit documentului citat, autostrada va avea:
– 8 noduri rutiere
– 9 tuneluri
– 71 poduri
– 58 viaducte
– 10 pasaje
Autostrada este împărțită în 5 loturi:
– lotul 1: Sibiu-Boița
– lotul 2: Boița-Cornetu
– lotul 3: Cornetu-Tigveni
– lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeș
– lotul 5: Curtea de Argeș-Pitești
Capetele autostrăzii, loturile 1 și 5, au fost scoase la licitație încă din iulie 2017. Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat în repetate rânduri că nu au putut desemna un câștigător atâta timp cât a lipsit acordul de mediu, de care depindea obținerea autorizației de construire.
Prin urmare, în perioada următoare ar trebui ca CNAIR să desemneze constructorii pentru cele două loturi de autostradă. Lucrările nu vor începe oricum anul acesta, nici măcar într-un scenariu optimist în care nu vor fi contestate rezultatele licitațiilor. Proiectarea celor două loturi va dura un an și abia apoi se vor deschide șantierele.
Lotul 1 Sibiu-Boița
Lungime: 13,17 km
Valoarea estimată a proiectului, fără TVA: 765,83 milioane lei
Oferte depuse: 9
Lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești
Lungime: 30,35 km
Valoarea estimată a proiectului, fără TVA: 1,83 miliarde lei
Oferte depuse: 8
Licitația pentru lotul 4 ar putea fi lansată până la final de februarie
Între timp, reprezentanții Companiei de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) spun că se pregătesc să trimită către Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația pentru proiectarea și construirea lotului 4 al autostrăzii, respectiv porțiunea dintre Tigveni și Curtea de Argeș, urmând ca licitația să fie lansată până la finalul lunii viitoare.
În ceea ce privește loturile 2 și 3, reprezentanții CNAIR susțin că până la final de martie va fi lansată licitația pentru realizarea unor studii geotehnice suplimentare, în principal foraje ale solului.
„Într-un scenariu optimist, până la finalul anului am avea gata studiile suplimentare și am lansa și licitația pentru proiectarea și construirea loturilor 2 și 3”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Acest lucru s-ar putea întâmpla, la modul realist, însă, de abia în 2020.
Potrivit unui document al Ministerului Transporturilor, investiția în realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești este estimată la 3,34 miliarde de euro.