CONSILIERE: De ce trebuie să ţin cont când îmi schimb jobul?

Vă răspundem ALINA BOTEZATU, managing partner al Perspective Group.

Cristina M., din Bucureşti: Vreau să-mi schimb locul de muncă. De ce trebuie să ţin cont ca să mă asigur că am făcut o alegere bună? La ce întrebări trebuie să-mi răspund înainte de a lua această decizie astfel încât să mă asigur că este o „mutare“ bună? Înainte de a vă schimba locul de muncă trebuie să vă acordaţi o perioadă de timp pentru a înţelege motivul pentru care vreţi să faceţi acest pas. De asemenea, este recomandat să căutaţi răspunsuri la întrebări precum: ce mă nemulţumeşte la actualul meu job?, ce activităţi îmi plac şi doresc să le fac în continuare?, care sunt acele lucruri care le fac cu plăcere şi în urma cărora am rezultate foarte bune?, care este motivul pentru care vreau să părăsesc această organizaţie?

În decizia de a accepta un job nou, în aceeaşi organizaţie sau chiar dacă este una nouă, trebuie să luaţi în considerare mai multe aspecte: ce cunoştinţe şi abilităţi pe care le aveţi pot fi folosite în continuare?, solicită noul post cunoştinţe noi?, care va fi noul mediu şi de ce anume aveţi nevoie pentru a vă adapta în cazul în care schimbarea este foarte mare? Care ar fi alte lucruri care v-ar motiva la noul loc de muncă? - stilul de lucru al viitorului şef, zona, beneficiile, posibilitatea de dezvoltare. Se regăsesc toate acestea în oferta primită?

Pentru a avea şanse cât mai mari de a fi mulţumit de decizia luată trebuie să analizaţi cu atenţie ofertele pe care le-aţi primit pentru a vedea care vi se potriveşte cel mai mult cu ceea ce vă doriţi pentru viitor. Ioana S., din Constanţa: Primesc din partea şefului sarcini ce nu sunt incluse în fişa postului. De exemplu, trebuie să-i duc copiii la şcoală ori să-i fac cumpărăturile. Mă simt foarte umilită, dar nu vreau nici să-mi pierd acest job ţinând cont că fac exact ceea ce-mi place. Ce pot să fac ca să rezolv această problemă? În situaţia în care aveţi de rezolvat sarcini ce nu corespund postului dumneavoastră cel mai bine este să purtaţi o discuţie cât mai deschisă cu superiorul şi să-i spuneţi că vă deranjează să faceţi astfel de activităţi şi să încercaţi să găsiţi o rezolvare. Este important felul în care abordaţi această problemă, la fel ca şi argumentele pe care le aduceţi. Este indicat să evidenţiaţi faptul că datorită acestor sarcini suplimentare nu vă mai puteţi îndeplini responsabilităţile profesionale, iar astfel vă scade randamentul la locul de muncă.   NOTĂ. Aşteptăm întrebările dumneavoastră la adresa joburi@evz.ro sau pe adresa „Evenimentul zilei“, bd. Dimitrie Pompeiu, nr. 6, sector 2, Bucureşti, secţiunea Joburi.