Nike – povestea brandului american

Vrei să știi cine sunt fondatorii companiei Nike și ce se ascunde în spatele poveștii celui mai mare brand de articole sport din lume?

Îți prezentăm povestea brandului american și drumul de la idee la afacere, în cele ce urmează!

Fondatorii Nike

Compania Nike ia naștere în 1964, fiind fondată de către celebrul Phil Knight și Bill Bowerman, care au investit o sumă modică, pe care au folosit-o să importe încălțăminte din Japonia, vândută pe piața din Statele Unite.

Cine au fost cei doi? Bill Bowerman este un sportiv de renume național, pasionat de atletism, în timp ce Phil Knight, atlet, a fost studentul acestuia. Ambii au decis că este nevoie să îmbunătățească tehnologia pantofilor de alergare, prin modele care să poată concura cu cele mai bune branduri din lume. Astfel, cei doi încep un parteneriat care să le aducă câștiguri, prin crearea brandului Nike.

Drumul către succes

Una dintre cele mai profitabile afaceri din industria de pantofi sport a avut un început timid. Prima comandă a firmei Nike a fost de 200 de perechi de pantofi, în timp ce câțiva ani mai târziu, Phil și Bill aveau să vândă aproximativ 1300 de perechi de pantofi sport pe an.

Bill Bowerman decide să cerceteze cu atenție nevoile atleților, motiv pentru care, în 1966, deschide alături de Phil un magazin în California, sub numele de Blue Ribbon Sports. Firma se bucură de un succes real, iar în 1967, datorită creșterii colosale a vânzărilor, decide să-și extindă magazinul și în Massachusetts.

În prezent, Nike are magazine pe șase continente, având peste un milion de angajați și 700 de fabrici.

Sloganul Just do it

În 1971, Phil o roagă pe una dintre fostele sale studente să creeze pentru brandul său un logo ușor de memorat, cu un design simplu, care să ilustreze importanța mișcării.

Așa ia naștere sloganul Just do it, unul dintre cele mai populare din lume, care a devenit sinonim cu brandul Nike.

Produsele Nike și colaborarea cu sportivii lumii

Odată cu lansarea logo-ului, au fost create și primele produse din seria Nike, modele de pantofi de fotbal și tricouri promoționale. Totodată, în 1987, Nike aduce în scenă și primul model din linia Air Max, cu bule de aer, la fel de popular și în zilele noastre.

La fel de celebre devin și modelele Nike Air Force 1 sau Nike Air Jordan, creat în 1985, care aduce companiei un profit uriaș, de peste 500 de milioane de dolari anual.

Pentru a se lansa și mai mult pe piață, cei doi fondatori intră în contact cu sportivi celebri care să le promoveze produsele. Cel mai bun tenismen al lumii în 1974, Jimmy Connors, poartă la meciuri pantofi Nike, la fel și Ilie Năstase.

În anii ‘80, încep noi colaborări cu sportivi de top din lumea atletismului, precum Joan Benoit și Carl Lewis. În 1998, Nike crează și echipamente sportive, pe care le oferă Federațiilor de Fotbal, devenind sponsor oficial al Braziliei, pentru Cupa Mondială a aceluiași an.

Astfel, Nike devine un pion de top în lumea sportului și continuă să se asocieze cu sportivi de top ai lumii, care le vor promova calitatea produselor și modelele inovative ale brandului american.

Nike înseamnă performanță și inovație atunci când vorbim despre crearea echipamentelor sportive și se bucură de un succes imens, alături de Adidas, New Balance, Fila sau Puma.