Cum creezi un anunț reușit pentru a vinde rapid lucrurile de care nu mai ai nevoie

01 Apr 2021
Cum creezi un anunț reușit pentru a vinde rapid lucrurile de care nu mai ai nevoie

Fie că este vorba despre vechiul echipament de ski, despre mașina pe care o conduci, despre un imobil sau despre orice alt lucru pentru care vrei să obții un preț bun, secretul pentru a atrage atenția potenților clienți este crearea unui anunț reușit.

Există o mulțime site-uri unde poți distribui anunțuri gratuite, iar informațiile solicitate diferă de la un caz la altul. De aceea, trebuie să știi cum îți poți ”îmbrăca” oferta, pentru a încheia vânzarea cât mai rapid.

 

Evită titlurile clișeice

 

Indiferent care este produsul pe vrei să-l monetizezi, cu siguranță mai sunt destule oferte asemănătoare cu a ta, motiv pentru care trebuie să fii cât mai original și mai organizat în redactarea anunțului de vânzare. O primă recomandare de care să ții cont este evitarea titlurilor clișeice; o formulare frecvent întâlnită, de genul ”apartament în zonă foarte bună – merită vizionat” poate fi evitată, simplu, prin precizarea concisă a locației în care acesta se află, mai ales dacă vorbim despre o zonă bine cotată. O altă variantă este să evidențiezi încă din titlul articolului un avantaj sau un motiv pentru care cineva și-ar dori bunul respectiv (ex: apartament cu vedere la mare).

 

Oferă o descriere completă a produsului

 

Indiferent de natura produsului pe care vrei să-l comercializezi prin intermediul platformelor de anunțuri online, asigură-te că oferi o descriere completă a produsului. Dacă te gândești că este dificilă sintetizarea informațiilor, atunci iată câteva metode prin care poți decide ce detalii merită specificate.

 

  • Pune accent pe caracteristicile produsului (în cazul hainelor: mărimea, dimensiunile mânecilor, ale taliei, culoarea, starea de utilizare etc.).

 

  • Pune-te în locul potențialilor cumpărători și stabilește care sunt acele informații care te-ar interesa și care te-ar ajuta să iei o decizie.

 

  • Descrie produsul cu onestitate, mai ales dacă este vorba de unul second-hand. De obicei, clienții care cumpără diverse lucruri de pe site-urile de anunțuri pot oferi rating-uri comercianților, de aceea este important să le asiguri o experiență plăcută.

 

Folosește imagini reale ale produsului

 

Nu ai nevoie de o cameră foto profesională pentru a surprinde câteva cadre reușite cu produsul pe care îl ai la vânzare; și, chiar dacă nu ai veleitățile unui fotograf, e indicat să eviți să postezi în anunțuri imagini preluate de pe internet, care nu-ți aparțin. Dacă pui la vânzare un produs de dimensiuni mici sau medii, așează-l pe un fundal alb, gri deschis sau bej și evită folosirea blițului. De asemenea, fotografiază produsul din mai multe unghiuri pentru ca toate detaliile să fie vizibile. Evită să încarci pe platforma cu anunțuri poze neclare, deoarece acestea scad șansele de a vinde.

 

Specifică prețul

 

Deseori, anunțurile de vânzare în care nu se specifică oferta de preț sunt ignorate. Așadar, stabilește prețul corect pentru ceea ce vinzi, menționând dacă este sau nu negociabil.