Autoturismul tău nu mai funcționează corespunzător? Află care sunt cele mai frecvente probleme și verificări

De regulă, problemele care apar la o mașină sunt semnalizate de diverși martori care se aprind la bord. Există însă și situația în care mașina nu mai vrea nici măcar să pornească, iar cauza este necunoscută, singura variantă pe care o ai în acest caz fiind aceea de a apela la serviciile unui mecanic specializat în reparațiile de mașini.

Ce defecțiuni sunt cele mai frecvente în cazul mașinilor noi?

În cazul mașinilor noi, primele probleme apar, de regulă, după aproximativ 25000 de kilometri. Deși deloc de dorit, acestea se arată mai ales după terminarea perioadei de garanție, motiv pentru care cheltuielile revin tot pe seama posesorului mașinii. Dintre defecțiunile cel mai des întâlnite în cazul mașinilor noi care fie se află încă sub garanție, fie tocmai au ieșit de sub garanție, se numără: defecțiuni legate de partea electrică a mașinii, defecțiuni ale sistemului de alimentare, diverse probleme ale motorului, electromor sau șasiu, defecțiuni ale cutiei de viteze sau diverse probleme cu aerul condiționat sau cu componentele electronice.

Ce defecțiuni sunt cele mai frecvente în cazul mașinilor second-hand sau care au rulat peste 100000 de kilometri?

Când vorbim de mașini rulate pe distanțe mai mari sau de mașini achiziționate la mâna a doua, lucrurile se schimbă, deoarece defecțiunile care pot apărea pot fi mai mari, respectiv mai numeroase.

Una dintre cele mai frecvente probleme în acest caz este dată de deteriorarea curelei de alternator, problemă semnalată de zgomotele neobișnuite de sub capotă. Cureaua trebuie schimbată cât mai repede posibil pentru a nu exista riscul apariției altor probleme care au legătură cu aceasta.

O altă problemă des întâlnită este cea legată de aprinderea motorului și de defecțiunile electrice. Este vorba tocmai despre acea întâmplare nedorită de niciun conducător auto: te urci în mașină, vrei să pornești mașina, dar aceasta nu pornește și nici nu știi despre ce defecțiune ar fi vorba. De regulă, este vorba despre bujiile care nu mai dau suficientă scânteie astfel încât să se producă amestecul de ardere la motor, dar ar putea fi vorba și despre bobina de inducție sau despre alte componente care nu își mai joacă rolul pe care îl au.

În cazul în care mașina nu pornește, prima verificare pe care trebuie să o faci este a bateriei. Poate din cauza vreunui consumator lăsat aprins din greșeală aceasta s-a terminat, caz în care motorul nu mai este alimentat corespunzător și nu mai pornește.

Sistemul de frânare poate pune, de asemenea, multe probleme în cazul mașinilor uzate. De regulă, este vorba despre defecțiuni apărute din cauza uzurii excesive, iar pentru ca sistemul de frânare să funcționeze în cele mai bune condiții este recomandată schimbarea întregului ansamblu, respectiv plăcuțe și discuri frana.

De asemenea, pot apărea și diverse defecțiuni ale sistemului de răcire, mai ales în sezonul rece, dar și probleme legate de alimentarea cu combustibil, de sistemul de direcție, de cel de transmisie, defecțiuni ale cutiei de viteze sau probleme cu aerul condiționat sau cu partea de electronică de confort.