3 motive pentru care orice magazin are nevoie de terminale POS

31 Jul 2019
3 motive pentru care orice magazin are nevoie de terminale POS

De la an la an, cardurile bancare se identifică din ce în ce mai mult cu ideea de plată practicată de români. Dacă în 2014 existau 10 milioane de carduri active, în 2018 numărul lor a depășit cu mult 17 milioane, informează statisticile BNR. Tot statisticile BNR arată că rata de creștere a retragerilor de numerar este de aproximativ 6%, în timp ce rata de creștere a plăților cu cardul este 37%.

Magazinele, buticurile de cartier care nu dețin încă terminale POS (Point of Sale – Punct de Vânzare) pot pierde sume importante de bani, având în vedere că numărul românilor care preferă plata cu cardul, în detrimentul plății numerar, este în plină creștere. Plata prin POS câștigă teren în fața plății numerar.

Din considerente destul de logice și naturale, preferăm tot mai mult plata cu cardul. Este mai comod, mai sigur și mai simplu să folosim cardul, în loc să umblăm cu monede și bancnote, să le numărăm și să așteptăm restul.

Din aceste motive, proprietarii de magazine, și nu numai, trebuie să se gândească să achiziționeze aparate POS la prețuri avantajoase, în cazul în care nu au făcut-o deja. Instalarea terminalelor POS ajută proprietarii de magazine să își mențină clienții actuali și, implicit, profitul. În plus, existența terminalelor POS le onferă și alte avantaje. Iată, în rândurile de mai jos, care sunt principalele trei motive pentru care orice magazin are nevoie de terminale POS.  

1. Eliminarea cozilor de la casa de marcat

Atunci când dorim să cumpărăm ceva, este important ca totul să se desfășoare fără probleme. Știm cât de neplăcut și obositor este să așteptăm la coadă, în magazine. Nu ne place, ne enervează și ne obosește. Tocmai de aceea, în ultimii ani, a apărut tehnologia contactless, care face totul mai rapid și mai comod. Atunci când plătesc prin POS, clienții nu mai pierd timpul așteptând să li se ofere restul și, astfel, nu se mai formează cozi interminabile.

2. Accesarea unei noi categorii de clienți

Vânzătorii din magazinele mici și mijlocii aud tot mai des întrebarea: „se poate plăti și cu cardul?”. Răspunsul „Da” înseamnă a câștiga un client. Atunci când le oferi clienților opțiunea de a plăti și fără numerar, le transmiți mesajul să îți pasă de așteptările și nevoile lor. Știind că la orice hipermarket există POS, mulți oameni uită să scoată bani de pe card. De obicei, această categorie de clienți evită magazinele despre care știu că nu oferă opțiunea de a plăti cu cardul.

Creșterea vânzărilor

Un studiu realizat în S.U.A, de profesorul Duncan Simester, a demonstrat că renunțăm mult mai ușor la banii virtuali decât la cei numerar. Profesorul a realizat un experiment prin care el, împreună cu două echipe de oameni au licitat bilete la meciuri de baschet și baseball. O echipă a fost rugată să plătească cu bani cash, iar cealaltă echipă cu cardul. Care a fost rezultatul obținut? Echipa care a plătit prin bani cash a pariat în medie 25 de dolari pentru un meci, în timp ce echipa care a plătit cu cardul a ajuns la o medie de 41 de dolari. Așadar, suntem dispuși să cheltuim de două ori mai mult atunci când plătim cu cardul, decât prin numerar. O veste bună pentru comercianți, dar nu foarte pozitivă pentru consumatorii care doresc să economisească bani.

Tehnologia evoluează tot mai mult, iar ritmul rapid cu care o face ne obligă se ne adaptăm, permanent, schimbărilor. Cu atât mai mult cu cât activezi în domeniul vânzărilor sau a antreprenoriatului, adaptarea la nevoile și cerințele din piață este vitală și pun în joc profitul firmei tale.