Companii aeriene din Bulgaria, Rusia si Moldova, interzise in UE

Comisia Europeana a revizuit, joi, lista neagra a companiilor aeriene, zece societati rusesti, sase bulgare, opt din Republica Moldova si 51 din Indonezia nemaiavand dreptul de a opera in Uniunea Europeana, informeaza AFP.

Zece companii aeriene rusesti, sase bulgare si opt moldovenesti „vor inceta sa mai opereze in Uniunea Europeana pe baza noilor masuri adoptate”, in cadrul celei de-a patra actualizari a listei negre, publicata pentru prima data la 22 martie 2006.

„Lista neagra a UE demonstreaza o data in plus ca este un instrument esential atat pentru a evita zboruri catre UE ale unor companii mai putin sigure, cat si pentru garantarea faptului ca societatile (aeriene), impreuna cu autoritatile din domeniul aviatiei civile, adopta masurile necesare pentru ameliorarea standardelor de siguranta”, a explicat comisarul european pentru Transporturi, Jacques Barrot.

Companiile locale, primele vizate

Toate cele 51 de companii aeriene indoneziene au fost adaugate pe lista neagra a societatilor ale caror avioane nu au permisiunea de a efectua zboruri in state din UE.

Statutul companiei Pakistan International Airlines, inclusa pe lista incepand din martie 2007, va fi modificat „astfel incat aceasta va primi permisiunea de a opera in spatiul aerian al UE cu anumite aparate specifice (Boeing 747 si Airbus 310), pe langa cele de tip Boeing 777, a caror utilizare a fost deja aprobata”.

Varianta actualizata a listei mentioneaza si masurile adoptate de tari terte. Astfel, in Rusia, autoritatile au decis sa interzica toate operatiunile aeriene catre Europa unui numar de patru companii locale (Kuban Airlines, Yakutia Airlines, Airlines 400 si Kavminvodiavia) si au impus restrictii altor sase societati (Gazpromavia, UTAir, KrasAir, Atlant Soyuz, Ural Airlines si Rossia).

Bulgaria a decis, la randul sau, interzicerea operatiunilor unor companii de fretaj, printre care Air Sofia, Bright Aviation Services, Scorpion Air si Vega Airlines. Autoritatile din Republica Moldova au decis la randul lor retragerea licentelor de zbor unui numar de opt transportatori (Valan, Pecotox, Jetline International, Jetstream, Aeroportul Marilescu, Aeronord, Grixona si Tiramavia), motivand ca acestea „nu au fost controlate adecvat”.