Clujul, pe harta Lufthansa

Compania germană şi-a lansat ieri cursele pe ruta München - Cluj-Napoca şi retur.

Primul avion al companiei Lufthansa a aterizat ieri pe Aeroportul Internaţional din Cluj- Napoca. Aceasta este cursa cu numărul unu a companiei germane care va asigura legătura între Cluj şi München. Zborul 3496, operat de Lufthansa, a aterizat la Cluj în jurul orei 11.50. Cei 56 de pasageri de la bordul primei curse reprezintă cu puţin sub capacitatea maximă de transport a aeronavei de tip Bombardier CRJ 700. Primii călători Lufthansa sosiţi la Cluj au fost oameni de afaceri şi saşi veniţi în vizită la rudele din România.

189 de euro, bilet promoţional

Directorul Lufthansa pentru Europa Centrală şi de Est, Tamur Goudarzi Pour, a declarat că operatorul aerian a ales Clujul pentru că această zonă este în plin avânt economic. „Clujul a devenit un partener foarte puternic pentru noi, iar noi nu putem să nu observă m asta“, a spus Tamur Goudarzi. În prezent, un zbor de la Cluj la München durează o oră şi cincizeci de minute şi este operat de un avion cu o capacitate maximă de transport de 60 de persoane. Oficialul Lufthansa a mai spus că, dacă numărul pasagerilor va creşte în perioada următoare, compania aeriană va opera pe ruta Cluj-München şi retur cu un avion de dimensiuni mai mari.

Preţul unui bilet pentru această rută este de 189 de euro, valabil doar în cursul lunii aprilie. „Pentru această lună avem un preţ promoţional, dar care nu va rămâne acelaşi pentru lunile următoare“, a mai precizat Tamur Goudarzi. Zboruri de şapte ori pe săptămână

Compania Lufthansa va asigura în fiecare zi un zbor către München. Aterizarea la Cluj-Napoca este programată pentru ora 11.55, iar decolarea spre München la ora 12.55. Aeroportul din oraşul de pe Someş este al treilea din România de pe care operează Lufthansa, după Bucureşti, Timişoara şi Sibiu. În plus, compania nu se simte ameninţată de creşterea segmentului de zboruri low cost.

Tamur Goudarzi a spus că Lufthansa a înregistrat, în anul 2007, o creştere faţă de anul anterior în zona Europei Centrale şi de Est, adică zona unde şi companiile low cost au prins cel mai bine. „În 2007 am avut un grad de ocupare a locurilor mai mare cu 77 la sută faţă de 2006“, a mai spus Tamur Goudarzi.

Directorul Aeroportului David Ciceo a declarat că în fiecare zi, în medie, 15 avioane de pasageri aterizează şi decolează de la Cluj spre diferite destinaţii. Creşterea traficului spre şi dinspre Cluj-Napoca s-a văzut şi ieri, chiar în timp ce avionul companiei Lufthansa aştepta pe platforma de garare. Un prim avion al companiei Wizz Air a aterizat la Cluj, urmat imediat de o aeronavă Boeing 737 a companiei Tarom. Investiţie de 130 de milioane de euro

De altfel, în urmă cu trei săptămâni, o altă companie germană low cost, care are printre acţionari şi compania Lufthansa, a anunţat că va opera, de la sfârşitul lunii mai, un zbor spre Köln. În aceste condiţii, dezvoltarea aeroportului din Cluj reprezintă o prioritate, iar în acest proiect se investesc 130 de milioane de euro. Până la sfârşitul lunii mai vor fi inaugurate terminalele de sosiri/plecări, fiecare în suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi.

În plus, în cursul verii, autorităţile speră să demareze lucrările de construcţie la noua pistă, cu o lungime de 3.500 de metri, care va putea asigura decolarea şi aterizarea avioanelor de mari dimensiuni de genul Airbus 380 sau Boeing 747. După această etapă, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va fi cel mai mare din această parte a Europei, amplasat la distanţă relativ egală între Bucureşti şi Budapesta.