Clujul îşi construieşte cea mai modernă pistă de avioane din România

Investiţia se ridică la 40 milioane de euro, fiind acoperită din fondurile Consiliului Judeţean

Cel mai modern aeroport din România, cel de la Cluj Napoca, va avea o pistă pentru aterizare/decolare, în lungime de 3.500 de metri. Lucrările au demarat astăzi şi vor dura cel puţin şase luni. Autorităţile promit că noua pista de aviaţie va putea fi comparată cu cele de pe marile aeroporturi internaţionale din Paris, Londra sau Amsterdam.

Lucrările la noua pistă vor fi efectuate în două etape. În prima, firma care a câştigat licitaţia, Napoca Construcţii, va construi o pistă în lungime de 2.100 de metri, costul lucrărilor fiind de 32 milioane de euro, fără TVA. Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, spune că, în etapa a doua, pista va fi extinsă la 3.500 de metri. "Costurile de execuţie pentru etapa 2 nu au fost stabilite dar ele sunt proporţionale cu cele din prima etapă. Pista va fi cea mai modernă astfel că vom avea cel mai modern aeroport din ţară", a spus Alin Tişe. Banii pentru această investiţie majoră pentru judeţul Cluj vor fi asiguraţi din fondurile Consiliului Judeţean Cluj.

Lucrările la nouă pistă vor dura şase luni

Piloţii care aterizau sau decolau de pe pista actuală a Aeroportului Internaţional Cluj Napoca, construită în anul 1968, nu se simţeau prea comod în momentul în care efectuau aceste manevre. În lumea piloţilor pista actuală este denumită "caloriferul", deoarece, în momentul rulării avionului pe dalele din beton, se simt din plin toate rosturile de dilataţie dintre plăcile de beton.

Pentru lucrările la noua pistă vor fi angajate 700 de persoane. Directorul general al Napoca Construcţii, Ştefan Dimitriu, spune că pentru noua pistă vor fi folosiţi 58.000 mc de ciment greu şi vor fi excavaţi un milion de metri cubi de pământ. "Grosimea fundaţiei la noua pistă va fi de 1.50-1.80 metri. Vom turna 58.000 de metri cubi de ciment greu pentru piste de aviaţie. Această pistă nu va ma avea restricţii la tonaj însă va trebui continuat proiectul până la 3.500 de metri, pentru ca avioanele mari să poată decola sau ateriza deoarece au nevoie de o pistă mai lungă", a explicat detaliile tehnice ale construcţiei Ştefan Dimitriu.