Consultanţii israelieni Moshe Klughaft şi Sefi Shaked au schimbat imaginea PSD-ului, la alegerile parlamentare, într- o “alternativă mai tânără şi patriotică” la actuala clasă politică, având sloganul electoral “Îndrăzneşte să crezi în România”, potrivit publicaţiei „Jerusalem Post”.
“Evenimentul zilei” le-a cerut un interviu celor doi strategi din Israel, însă niciunul nu a răspuns redacţiei până aseară.
Moshe Klughaft a fost strateg-șef al partidului Bayit Yehudi (Căminul Evreiesc, partid ultraortodox), a contribuit în 2006 la revenirea dreptei la putere în Israel şi a fost implicat într-o campanie pentru studierea matematicii în care apărea fostul președinte israelian Shimon Peres.
Sefi Shaked a lucrat la campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu și a președintelui partidului Shas (partid religios ultraortodox), Arye Deri.
La campania PSD a contribuit şi consultantul Asaf Eisin, care a lucrat pentru Yitzhak Herzog, liderul Partidului Muncii, şi pentru Tomislav Nikolic, liderul Partidului Progresist din Serbia, unde s-a înfruntat cu foştii strategi ai lui Obama
Filmuleţe creative
Klughaft şi Shaked au sfătuit PSD să folosească mesajele pe care le folosesc în mod tradiţional partidele de dreapta. Israelienii au avut o strategie “agresivă şi creativă”: realizarea unor filmuleţe diferite de mesajele scorţoase cu care politicienii au obişnuit electoratul.
Astfel că PSD a realizat clipuri cu tineri care spun că ei cred în România, clipurile fiind promovate de PSD pe reţelele de socializare, precum şi declaraţiile unor bătrâni care cer tinerilor să voteze pentru viitorul țării, o cameră ascunsă care surprinde un cetățean care se loveşte de birocraţie când încearcă să-și ia permisul auto şi reacții ale oamenilor care primesc un caiet gol cu realizările guvernului tehnocrat.