CIA a produs păpușa Osama bin Laden "demonică", ca să SPERIE copiii să să-i scoată de sub influența Al-Qaida | FOTO

CIA a produs păpușa Osama bin Laden "demonică", ca să SPERIE copiii să să-i scoată de sub influența Al-Qaida | FOTO

CIA foloseşte drone, sateliţi, ofiţeri sub acoperire, informatori şi dispozitive de monitorizare pentru a dezmembra nucleul Al-Qaida din Pakistan și chiar păpuși "demonice".

Potrivit Washington Post, citat de Agerpres, din 2005, CIA a dezvoltat un program pentru crearea unei figurine înfăţişându-l pe liderul terorist Osama Bin Laden.

Figurina de 30 centimetri avea chipul acoperit cu un material care în apropierea unor surse de căldură se dezlipea, dezvăluind un chip demonic, pictat în culoarea roşie, cu linii faciale negre şi ochii verzi.

Păpușa de la cartierul general  

Ne puteți urmări și pe Google News

Această figurină trebuia să-i sperie pe copiii pakistanezi şi pe părinţii lor, transmiţându-le că Osama Bin Laden este un demon. 

Deşi CIA a anunţat că a renunţat la această operaţiune, cel puţin o figurină mostră este depozitată la cartierul general al agenţiei din Langley - Virginia, scrie Washington Post.

Păpușa Bin Laden, fabricată în China

Programul a avut numele de cod "Devil Eyes" şi pentru realizarea lui CIA a consultat cei mai importanţi jucători din industria de jucării. Donald Levine, fostul director al companiei producătoare de jucării Hasbro a fost implicat în crearea figurinei.

Cu o experienţă de aproape 60 de ani în industria de jucării şi cu o vastă reţea de contacte în industria de profil din China, Levine s-a folosit de contactele sale pentru a fabrica aceste figurine Bin Laden în China. 

Distribuite în Pakistan

O persoană, care avea informaţii directe despre derularea acestui proiect în China, a precizat că sute de astfel de figurine au fost fabricate şi expediate spre oraşul pakistanez Karachi în 2006.  Una însă a putut fi văzută şi de jurnaliştii de la Washington Post. 

Nu se ştie cu exactitate câte astfel de jucării au fost create şi câte urmau să fie distribuite în Pakistan, însă surse apropiate programului au precizat că au fost parcurse toate etapele unei "operaţiuni standard de influenţă", în limbajul de specialitate al informaţiilor, cu scopul de "a câştiga inimile şi minţile populaţiei locale" împotriva ideologiei terorismului.