Al cincilea producator de masini la nivel mondial, DaimlerChrysler, a anuntat oficial ca a acceptat oferta de preluare facuta de fondul de investitii Cerberus Capital Management: 7,4 miliarde de dolari pentru 80,1% din grupul Chrysler.
Directorul general al Chrysler, Tom LaSorda, va ramane la conducerea companiei, iar fostul director operational si consilier al Cerberus, Wolfgang Bernhard, va face parte din conducerea grupului, fara sa aiba un rol executiv, potrivit presei internationale.
Preluarea companiei de autoturisme care ocupa pozitia a treia pe piata din Statele Unite a insemnat insa cateva saptamani bune de tatonari si mai multe oferte primite de oficialii Chrysler din partea unor companii precum grupul Tracinda, controlat de Kirk Kerkorian, producatorul canadian de componente auto Magna International, dar si din partea unor alte fonduri de investitii.
Vremurile grele nu au luat sfarsit Totusi, odata cu incheierea contractului de preluare, DaimlerChrysler va pune capat unei fuziuni convenite in urma cu noua ani intre producatorul marcilor americane Jeep, Dodge si Chrysler si cel al brandului Mercedes.
Grupul DaimlerChrysler a scos la vanzare divizia americana la inceputul acestui an, ca urmare a pierderilor insemnate inregistrate in 2006 si mai ales ca urmare a rezultatului slab al planului de restructurare gandit de conducerea companiei.
Chrysler a raportat in 2006 pierderi de aproape 1,5 miliarde de dolari, din cauza vanzarilor sub asteptari de camioane de tonaj mic. Nici in urma vanzarii, oficialii grupului nu scapa de griji.
Profitul net al DaimlerChrysler se va reduce cu 3-4 miliarde de euro in perioada urmatoare, grupul fiind nevoit sa respecte o serie de angajamente asumate pe termen lung si sa contribuie cu 650 milioane de euro la programele de pensii si asigurari medicale ale angajatilor.