Compania Naţională de Căi ferate "CFR" SA va trebui să dea socoteală în faţa judecătorilor pentru vătămare corporală din culpă, după ce, în 2014, o persoană a rămas fără o mână, la puţin timp după ce a fost izbită violent de un tren în staţia de cale ferată Subcetate, din judeţul Hunedoara. Incidentul s-a petrecut pe 14 septembrie 2014 şi a ajuns în atenţia Parchetului General care, la finele unei anchete, a dat verdictul: “CFR SA trebuie să răspundă în faţa legii”.
Potrivit unui comunicat al Parchetului General “în ziua de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00,27, în staţia de cale ferată Subcetate din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputată mâna stângă. Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată”. Ancheta declanşată de procuropri a stabilit că evenimentul tragic din gara Subcetate s-a petrecut “din cauza lipsei indicatoarelor de orientare”, acest fapt împiedicându-i pe călători să vadă platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, şi obligându-i să aştepte sosirea garniturii de tren între două linii de cale ferată, situate în vecinătatea peronului. “Persoana vătămată, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă linie, iar din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, se arată în comunicatul, remis presei, al Parchetului General. În susţinerea ideii că vinovată pentru producerea accidentului din toamna lui 2014 este conducerea CFR SA, procurorii au adus şi litera articolului 20 din Regulamentul privind transporturile pe căile ferate din România, "Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în staţie, despre trenul care îi interesează, precum şi despre alte condiţii de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire şi de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunţurilor prin staţia de amplificare sau verbal", se mai specifică în informarea de presă a Parchetului General. Totodată, din probe a rezultat şi faptul că staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal. Dosarul, în care Compania Naţională de Căi ferate "CFR" SA va avea statut de inculpat, a fost trimis la Judecătoria Haţeg. .