CFR ia în calcul varianta ca șoferii să poată călători cu mașina în tren. Cât va costa un asemenea drum

CFR ia în calcul varianta ca șoferii să poată călători cu mașina în tren. Cât va costa un asemenea drum Sursa: Dreamstime.com

Șoferii care nu mai suportă să stea în trafic ar putea apela la varianta de a călători cu mașina în tren și să scape astfel un stres în plus. Numai că, timpul în care vor ajunge la destinație va fi, bineînțeles, mult mai mare în aceste condiții.

Autoritățile iau în calcul, pentru început, o variantă estivală, pe ruta Arad-Constanța. Singura problemă este că nu aveam infrastructura necesară pentru o asemenea propunere, luând în calcul că există în toată țara doar două vagoane de transport al mașinilor, și o singură rampă specială pentru a încarcă vehiculele, la București.

Cât ar costa o călătorie cu mașina în tren

Costurile nu sunt deloc mici pentru un astfel de drum, dar cu siguranță sunt mai mici decât dacă alegi mașina. Șoferii vor trebui să plătească două bilete dacă vor să călătorească cu mașina în tren. Mai exact, 234 de lei pentru o persoană, pe ruta Arad - Brașov - București – Constanța, la care se adaugă 200 de lei pentru transportul mașinii, potrivit celor de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

În urma plății va primi un tichet, mașina va rămâne pe platforma specială, iar călătorii vor folosi vagoanele obișnuite până la destinația finală. Aici, mașina va fi descărcată tot cu ajutorul unei rampe mobile.

Ne puteți urmări și pe Google News

În prezent, drumul durează acum 13 ore și 11 minute, la care se adaugă cel puțin două ore pentru procedurile necesare de a urca autovehiculul în garnitura specială. Pe șosea, aceeași distanță va fi parcursă în mai puțin de zece ore, însă cu trenul șoferi vor scăpa de stresul de a sta în trafic, iar riscul de accident va fi mult mai scăzut.

„O să analizăm în ce măsura pot fi introduse măcar pentru serviciile de vară, pentru că atunci sunt utile pentru a mai degreva aglomerația de pe autostrăzi. Un astfel de serviciu este util pe distanțe relativ lungi”, a transmis Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.

Ideea există deja în alte țări europene

Ideea nu este nouă, și se folosește deja în Europa. Asemenea curse există pe rutele internaționale Dusseldorf - Verona și Villach - Edirne, deoarece pe distanțe scurte, pasagerii nu-și părăsesc mașina. Și Franța avea o astfel de variantă, însă în urmă cu mai mulți ani a renunțat la ea deoarece nu era rentabilă, neavând succes în rândul publicului.

În România, transportul mașinii cu trenul a fost luat în calcul în 2017, însă s-a renunțat rapid la idee, potrivit știrileprotv.ro.