CFR Călători, aproape de colaps. Veniturile companiei s-au redus dramatic

CFR Călători, aproape de colaps. Veniturile companiei s-au redus dramatic

Veniturile înregistrate de CFR Călători, în această perioadă, s-au redus cu 75%, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode. El a precizat că o treime din trenurile de călători sunt suspendate, iar aproximativ 400 de lucrători sunt în șomaj tehnic.

Ministrul Transporturilor a declarat într-o emisiune televizată că după adoptarea măsurilor și restricțiilor menite să reducă răspândirea pandemiei de coronavirus, transportul de călători pe căile ferate s-a redus dramatic. Potrivit lui Lucian Bode, 30% din trenurile de călători au fost suspendate după ce orașul Suceava a intrat în carantină.

„La transportul de persoane, astăzi, ultima raportare pe care am primit-o arată destul de îngrijorător: 30% din trenuri au fost suspendate, vorbim de peste 500 de trenuri de călători suspendate în acest moment din cele 1.760 câte circulau în condiţii normale. Asta, raportându-ne la CFR Călători, operatorul de stat, care are cam 80% din piaţă, automat ne duce la pierderi semnificative, importante. În primele zile din aprilie, în ultima raportare pe care am analizat-o, veniturile CFR Călători au scăzut cu 75%”, a spus ministrul.

Lucian Bode a menționat că, în schimb, transportul de marfă pe căile ferate este mult mai puțin afectat, sub 10% din capacitate.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În transportul feroviar, noi aveam înainte de criză, sau în condiţii normale să spun aşa, în România circulau aproximativ 600 de trenuri de marfă, din care jumătate aparţin CFR Marfă, operatorul de stat. În prezent, sub 10% din capacitatea de transport marfă pe calea ferată este afectată. Practic, s-au redus cantităţile. S-a redus foarte puţin numărul de trenuri”, a arătat Lucian Bode.

Ministrul a mai declarat că imediat după ce criza se va încheia, vor trebui luate măsuri pentru modernizarea și dezvoltarea transportului pe calea ferată, de marfă și de călători, deoarece este cel mai puțin poluant.

„Această criză se va termina mai devreme sau mai târziu, noi ne dorim cât mai repede cu putinţă, şi transportul pe calea ferată trebuie să fie încurajat, investiţiile pe calea ferată trebuie să continue, astfel încât să modernizăm calea ferată, să modernizăm materialul rulant, vagoane, locomotive noi, să dezvoltăm calea ferată în perioada post-criză”, a susţinut Lucian Bode.