Editura Evenimentul si Capital

Centura de sud a Capitalei ne costă cât o autostradă

nod_autostrada
Autor: | | 29 Comentarii | 7086 Vizualizari

Contracte atribuite cu scandal şi măriri de preţuri prin acte adiţionale - asta e situaţia pe şoseaua ocolitoare din sudul Bucureştiului, unde încă nu a început lărgirea la patru benzi.

Lărgirea la patru benzi a centurii de sud a Capitalei ne costă mai mult decât construcţia de la zero a primilor 27 de kilometri de autostradă care va lega Lugoj de Deva. Peste 683,1 milioane de lei, respectiv circa 160 milioane de euro (la cursul de ieri afişat de BNR de 4,288 lei pentru un euro), va cheltui Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru a moderniza 52 de kilometri din actuala centură a Bucureştiului. Ultimele două tronsoane au fost atribuite la începutul acestei luni. Lucrările de lărgire a celor 8,6 kilometri dintre Autostrada Bucureşti-Piteşti (A1) şi DN7 vor fi realizate de o asociere din care face parte firma lui Florea Diaconu, Delta ACM 93, pentru 22,8 milioane de euro, în timp ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, va lărgi 11,4 kilometri între DN2 şi Autostrada Soarelui (A2) cu 54,6 milioane de euro. Berna îl contestă pe Iordache Până la semnarea contractului şi demararea lucrărilor este cale lungă. Mai întâi, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) trebuie să se pronunţe asupra respectării legislaţiei privind achiziţiile publice, din moment ce două firme, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna şi firma grecească Aktor, au sesizat nereguli în evaluarea ofertelor şi desemnarea câştigătorului pe lotul doi. Potrivit unor surse din CNADNR, compania lui Berna, care cerea pentru aceleaşi lucrări cu circa 10 milioane de euro mai puţin decât Iordache, a fost descalificată deoarece nu a prezentat un tabel în formatul solicitat de autoritatea contractantă. CNSC nu s-a pronunţat deocamdată în acest caz. Costuri mărite cu 68% prin acte adiţionale Tehnologica Radion a câştigat deja la Curtea de Apel un proces împotrivia CNADNR privind construcţia lotului doi, cu o lungime de zece kilometri, al autostrăzii Timişoara-Lugoj, contract estimat la peste 100 de milioane de euro. Deşi trei din cele cinci tronsoane ale centurii au fost atribuite încă din 2009, lucrările nu au demarat nici până acum. În schimb, au fost aprobate cinci acte adiţionale care au crescut costurile lucrărilor cu circa 68%. Vom plăti, astfel, 96,6 milioane de euro, fără TVA, pentru lucrările de lărgire la patru benzi pe circa 32 de kilometri, în loc de 57,1 milioane de euro, fără TVA, aşa cum rezultase din licitaţiile organizate în 2009. Marin Ionescu, director în cadrul CNADNR în momentul semnării actelor adiţionale, declara că pe toate cele trei tronsoane erau necesare lucrări suplimentare, neprevăzute în studiile de fezabilitate, care "erau sărace, în sensul că nu cuprindeau parapeţii exteriori cu calea ferată, parapeţii dintre sensuri". Costurile au crescut şi pentru că s-a optat pentru bitum modificat cu fibre. Sumele primite de constructori în doi ani Pe aceste tronsoane lucrează firmele unor "regi ai asfaltului", respectiv Delta ACM 93 a lui Floarea Diaconu, Tehnologica Radion a lui Theodor Berna, Euroconstruct Trading 98 a lui Sorin Vulpescu şi Dan Besciu, Romstrade a lui Nelu Iordache şi Straco, companie la care acţionari majoritari sunt fraţii Alexandru şi Traian Horpos. Până în prezent, constructorii de pe aceste trei loturi au încasat de la CNADNR 8,8 milioane de lei, respectiv circa două milioane de euro, pentru întocmirea proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie. Reprezentanţii CNADNR au declarat, pentru EVZ, că nu s-au emis ordinele de începere a lucrărilor deoarece nu au existat bani. Se dau, însă, asigurări că vor fi fonduri în bugetul pe anul viitor şi că se va da drumul la lucrări pe toate cele cinci tronsoane în primăvară, urmând să circulăm pe centura lărgită nu mai devreme de 2014. Până atunci, mai sunt doi ani de nervi la volan şi stat cu maşina în coloană. 207 milioane de euro va costa lărgirea centurii de sud a Bucureştiului la patru benzi INTENŢIE Centura-autostradă, râvnită de chinezi Peste 900 de milioane de euro estimează Compania de Drumuri că va costa realizarea centurii de sud a Capitalei la nivel de autostradă. De construirea celor 48 de kilometri sunt interesate două companii chineze: China Dalian International Holdings şi China Communications Construction Company, potrivit declaraţiilor ministrului economiei, Ion Ariton. Oficialul român s-a întors recent de la Beijing, unde a efectuat o vizită de lucru. Cine ne face centura ne pune taxă pe A1 şi A2 Firma care îşi va asuma realizarea în concesiune a celor 48 de kilometri de autostradă va primi spre întreţinere şi operare autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa. Asta înseamnă că va avea mână liberă să impună taxe pe A1 şi A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European şi care au, în acest moment, cele mai ridicate nivele de trafic din ţară. China Dalian International Holdings se numără printre primii 20 de exportatori ai Chinei. Potrivit site-ului său oficial, China Dalian International Cooperation (Group) Holdings Ltd. a construit şi reabilitat 995 de kilometri de drumuri şi autostrăzi în Republica Suriname, situată în nord-estul Americii de Sud. Cea de-a doua companie interesată de construcţia centurii de sud a Bucureştiului, China Communications Construction Company, are la activ ceva mai multe proiecte de contrucţie de drumuri şi autostrăzi. Potrivit site-ul său oficial, a construit, doar în China, patru tunele cu o lungime totală de peste 22 de kilometri şi a lucrat la realizarea a patru autostrăzi expres care însumează câteva sute bune de kilometri. CLICK pe imagine pentru a vedea câţi bani va înghiţi lărgirea la patru benzia Centurii de sud a Bucureştiului

Curs VALUTAR, 21 februarie! Surpriza URIASA! Ce s-a intamplat azi la casele de schimb

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Bucureşti

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
16:25 Cerere HALUCINTANTĂ în CAZUL Kovesi. „Să-i RETRAGEM CETĂȚENIA!” 15:30 Kovesi este devastată. SEMNAL NEGRU de la Bruxelles. N-a fost niciodată în cărţi. Breaking news 13:24 Lazăr A CEDAT NEVOS după aroganţa lui Toader. Este CEL MAI DUR ATAC în direcţia ministrului Justiţiei 11:50 Ultima LOVITURĂ pentru KOVESI! PLÂNGERE PENALĂ de la fosta ȘEFĂ a DIICOT, Alina BICA 11:39 Kovesi, AGENT SECRET. Ce scrisoare a primit DRAGNEA: „Nu mai este un SECRET” Breaking news 11:19 Aroganţa lui Toader: I-A DAT BOMBA lui Lazăr chiar pe terenul lui. SĂGEŢI PENTRU CSM şi explicaţii pentru Timmermans. Breaking news 10:30 Kovesi ŞI CEL MAI MARE ABUZ din mandatul la DNA. Cine sunt „MÂNJIŢII DE PE LISTA NEAGRĂ”. Breaking news în Justiţie 18:16 BREAKING NEWS. DEZASTRU pentru KOVESI! Îi FUGE PĂMÂNTUL DE SUB PICIOARE... PRIMELE REZULTATE în procesul de selecție pentru Parchetul European 17:24 Kovesi LOVEȘTE DUR la Bruxelles. Instituțiile europene AU FOST ALERTATE 13:49 Kovesi ARE UN PLAN ASCUNS şi elaborat, cu PUNCT FINAL la Cotroceni. Cine s-ar fi gândit? Breaking news 09:16 Tudose A DEVOALAT MAREA MANEVRĂ de pe axa Dragnea-Toader. CE SE SCHIMBĂ LA DNA? Breaking news 22:49 KOVESI, MITRALIATĂ cu SENTINȚE DEFAVORABILE. Mihaela Iorga Moraru, CONCEDIATĂ ILEGAL! 22:34 „În dosar apare şi numele lui Ţiriac” Breaking news în România. MAI MULTE NUME GRELE sunt implicate 19:42 Date importante din „Dosarul penal Kovesi”. Avionul pentru Popa a costat 130.500 euro, spune Parchetul General 11:59 Să fie acesta SFÂRȘITUL pentru KOVESI? Va fi ANCHETATĂ de CEL MAI MARE DUȘMAN. Cândva a DAT-O AFARĂ, acum s-a întors roata 16:37 KOVESI insistă și declanșează RĂZBOIUL cu Adina FLOREA. Amănunte INCENDIARE 16:18 BREAKING NEWS. Ce LOVITURĂ pentru KOVESI!... A venit de unde se AȘTEPTA MAI PUȚIN 16:14 BREAKING NEWS: Laura Codruța Kovesi este DĂRÂMATĂ! Chris Terhes, despre candidatura lui Kovesi: Nu este eligibilă! 12:57 VINE APOCALIPSA pentru Dragnea: PSD, în CĂDERE liberă din cauza lui Kovesi! Dezvăluiri în „Telefonul de la ora 9”