Evenimentul Zilei > Social > Centura Capitalei rămâne un proiect utopic. Din ce cauză proiectul e în aer
Centura Capitalei rămâne un proiect utopic. Din ce cauză proiectul e în aer

Centura Capitalei rămâne un proiect utopic. Din ce cauză proiectul e în aer

Coșmarul șoferilor de pe Centura Capitalei, o porțiune de șase kilometri de drum, nu este cuprins în planul de modernizare a șoselei care înconjoară Bucureștiul. Compania de Drumuri nu a cerut bani europeni pentru acest tronson, deși primește peste 1,3 miliarde de lei pentru moderinzarea arterei de circulație.

Coșmarul șoferilor de pe Centura Capitalei pare fără sfârșit, în ciuda investițiilor uriașe anunțate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A..

Concret, planul de modernizare a șoselei care înconjoară Bucurștiul nu cuprinde tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței.

Este vorba despre o porțiune de șase kilometri care ar putea deveni un punct critic pe șoseaua de centură a Bucureștiului.

Lăsați la o bandă pe sens, cei șase kilometri ar putea pe viitor să reprezinte un adevărat coșmar pentru șoferi, mult timp de acum înaintee, în condițiile în care restul drumului va avea câte două benzi pe sens.

Deși șantierele au dat peste cap traficul în preajma Capitalei, singurul pasaj care ar putea fi gata anul acesta este cel de la Mogoșoaia

Coșmarul șoferilor de pe Centura Capitalei

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a demarat proiectele pentru construirea de pasaje și modernizarea a zeci de kilometri de șosea pe Centura Capitalei.

Valoarea celor aflate, atât în execuție, cât și în licitație, sare de 1,3 miliarde de lei.

Lucrările sunt menite să rezolve o bună parte din problemele semnalate de șoferii care tranzitează Drumul Național Centura București (DNCB).

Totuși, nemulțumirea șoferilor este legată de porțiunea de șase kilometri, tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței, zonă foarte dificilă care a fost „uitată” de autorități.

Asta deși se vede după cozile de mașini că și pe acest sector mai este nevoie de două benzi, dar și de schimbarea asfaltului.

Reprezentanții Companiei de Drumuri au recunoscut, pentru Digi24, că nu au cerut bani europeni pentru ca și cei șase kilometri de drum să primească o față nouă, așa cum au făcut pentru restul proiectelor de pe centura Capitalei.

Nici pentru intersecțiile de pe această bucată de șosea nu sunt planuri concrete, precum cea cu Splaiul Independenței, chiar dacă șoferii cer măsuri urgente.

Unii dintre șoferi susțin că este necesar, în acea zonă de risc un semafor sau un sens giratoriu, c ear ajuta mult la descongestionarea traficului și la siguranța circulației.

Șefii de la Compania de Drumuri au anunțat că vor să facă, mai  întâi, un studiu de fezabilitate, pentru a stabili ce măsuri trebuie luate pentru îmbunătățirea unor intersecții, precum cea cu Splaiul Independenței sau Strada Leordeni,

În perspectivă, fără lucrări de modernizare, porțiunea de șase kilometri va putea deveni, în câțiva ani, principalul dop de pe centură.

Asta în condițiile în care pe restul șoselei se va circula la patru benzi și vor exista pasaje la intersecțiile cu principalele artere rutiere, care leagă Capitala de localitățile limitrofe.

Trafic infernal în zona șantierlor

Pe Centura Bucureștu sunt deschise, în prezent, patru șantiere pentru realizarea de pasaje sau noduri rutiere, acolo unde șoseaua întâlnește importante drumuri locale.

Traficul continuă să fi infernal, în anumite zone de pe Centura București,din cauza șantiereelor în lucru.

De exmplu, este nevoie de aproape o oră pentru a ajunge la intersecția de la Domnești venind dinspre Popești Leordeni.

Totuși, șoferii speră că la finalul anului viitor vor scăpa de haosul de pe Centura Bucurști, atunci când ar trebui să fie gata lucrările la pasajele și nodurile rutiere de la Olteniței, Berceni și Domnești.

„Cu privire la Pasajul Oltenița au fost mai multe impedimente care au încetinit ritmul de execuție. În prezent stadiul fizic este pe la 16%, din cauza problemelor pe care le-am întâmpinat cu proprietarii care au refuzat să elibereze amplasamentul. Acolo am ajuns în situația executării silite. Avem mai multe dosare în instanță. Și mai avem o problemă cu un transformator care ține de unul dintre deținătorii de utilități electrice”, a declarat Otilia Nuncă, director în cadrul CNAIR, pentru Digi24.

Un singur pasaj poate fi terminat în 2021

Pasajele de pe Centura București sunt în difeerite faze de construcție.

Pentru Pasajul Berceni, constructorul așteaptă, încă, autorizația de construire pentru porțiunea care se află în sectorul 4. Est prconizată să fi aprobată până ân luna mai.

La pasajul de la Domnești, stadiul lucrărilor a ajuns la 22%.

Singurul pasaj care ar putea fi gata anul acesta este cel de la Mogoșoaia

„Stadiul fizic este la 42%, dar 42% vine din lucrările de infrastructură, care s-au terminat, dar grosul este la tablier și la suprastructură, ceea ce ne permite ca anul acesta să finalizăm lucrările. Termenul lui de execuție era în primăvara anului viitor”, a explicat Otilia Nuncă.

 

Centura București ar trebui să capete, anul acesta, două benzi pe sens, pe o distanță de 11 kilometri

Tot în 2021, ar trebui finalizate lucrările pentru modernizarea tronsonului dintre DN2 și Autostrada Soarelui, dar și construirea sensului giratoriu suspendat de la Cernica.

Lucrările au fost începute anul trecut, în mai, și ar trebui să fie terminate în luna august. Constructorul a realizat, însă, doar 6% din lucrări.

Din acest motiv, este greu de crezut că lucrările vor  putea fi terminate în anul 2022, nicidecum anul acesta.

Centura Bucurști se întinde pe olungime de 72 de kilometri.

În preezent, mai puțin de jumătate din centură are două benzi pe sens.

Publicat in categoriile: Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: