Centrul economic al UE, la un pas de dezastru. Nu s-a mai întâmplat așa ceva de 70 de ani

Centrul economic al UE, la un pas de dezastru. Nu s-a mai întâmplat așa ceva de 70 de ani

Executivul de la Berlin lucrează la un program de stimulare a economiei în valoare de 75 - 80 miliarde de euro pentru a atenua efectele pandemiei de coronavirus.

Germania, cea mai mare economie a Europei, ar urma să înregistreze în al doilea trimestru din 2020 cea mai gravă recesiune de după al Doilea Război Mondial, potrivit unui articol publicat de săptămânalul Bild am Sonntag, citat de Reuters.

Conform publicaţiei germane, guvernul condus de cancelarul Angela Merkel ar urma să acopere peste 60 de miliarde de euro din costurile programului de relansare economică, iar landurilor vor suporta restul sumei de bani.

Ministrul Finanţelor, Olaf Scholz, şi cel al Economiei, Peter Altmaier, sunt aşteptaţi să prezinte programul în zilele care urmează. Printre posibilele măsuri incluse se află reduceri de taxe, ajutoare pentru familii, fonduri suplimentare pentru micile companii, reduceri de datorii pentru municipalităţi şi subvenţii pentru industria auto, potrivit propunerilor formulate de diferiţi decidenţi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe lângă noul pachet de stimulente financiare, există și un pachet de salvare în valoare de 750 miliarde de euro, care a fost adoptate de către autorităţi în luna martie.

Preşedintele Parlamentului german, Wolfgang Schaeuble, a cerut duminică adoptarea unui plan de stimulare care să se concentreze pe politicile de mediu, digitalizare şi inovare.

„Este crucial nu doar să anunţăm mari sume de bani, dar şi să facem ceea ce este corect. Unii oameni cred că politicile de mediu ar trebui plasate, acum, pe un loc secund. Însă acest lucru nu poate fi susţinut în mod serios”, a declarat Schaeuble pentru publicaţia Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS). Acesta a adăugat că stimulentele în numerar pentru noi automobile ar fi „de neconceput”.

Viziunea președintelui Legislativului german nu este singulară. Mai multe grupuri industriale au criticat în termeni duri ideea unor bonusuri pentru autoturisme noi, după ce Franţa a introdus o astfel de schemă. Preşedintele asociaţiei firmelor de inginerie din Germania (VDMA), Carl Martin Welcker, a apreciat că acordarea de prime la achiziţia de autoturisme reprezintă o discriminare față de alte produse.