În cel mult nouă luni de zile, România va putea beneficia de primul centru de coordonare a activităţii de căutare a aeronavelor în pericol şi de salvare a supravieţuitorilor accidentelor aeriene, potrivit unei hotărâri de guvern aprobate în ultima şedinţă a executivului.
Centrul va funcţiona în cadrul Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) şi va fi finanţat din banii strânşi din plata tarifului de rută plătit de fiecare companie aeriană care operează în România. Acest tarif se calculează în funcţie de mai mulţi factori, printre care distanţa străbătută în spaţiul aerian al României şi dimensiunea aeronavei. Centrul va coordona activitatea tuturor unităţilor implicate în procesul de căutare şi salvare a supravieţuitorilor unei tragedii aeriene, de la unităţi SMURD la poliţie, pompieri şi echipajele de la inspectoratele pentru situaţii de urgenţă. Potrivit lui Mihai Ionescu, şef serviciu în Direcţia Aviaţie Civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, crearea acestui centru de coordonare naţională reprezintă implementarea anexei 12 din Convenţia privind Aviaţia Civilă. Echipamentele necesare echipării şi funcţionării centrului vor fi asigurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.