Accidentul lui Dan Condrea seamănă foarte mult cu accidentul fostului ziarist Dumitru Tinu.
Nu numai pentru familie, ci și pentru jurnaliștii care s-au ocupat atunci de caz. Atunci, în ianuarie 2003, unul dintre cei care au „mestecat” informațiile și au studiat modul în care s-ar fi putut produce răsturnarea autoturismului Volvo într-un șanț de câțiva centimetri, la o viteză de circa 20-30 km/h, a fost un renumit cascador. Marian Chirvase este unul dintre cei mai experimentaţi cascadori români, care în momentul de față trăiește în afara țării.
FOTO; Marian Chirvase
Palmaresul său artistic se regă sește în filmele unor regizori importanți, români și străini. A jucat în Ambasadori, Căutăm Patrie (2003), Marfa şi banii (2001), Omul zilei (1997), Misterele Bucureștilor (1983), Căruţa cu mere (1983), dar a fost și coordonator pentru altele, printre care Asfalt tango (1996), Legiunea străină (2008), Aripile întunericului (2004). L-am contactat, i-am trimis fotografii de detaliu, făcute la fața locului, duminică, și i-am indicat informațiile date de cei doi martori: circa 120 km/h (așa a declarat Gabriela Pelin la Parchet), intrarea de pe asfalt pe iarbă, unde după circa 20 m s-a izbit cu partea stângă de primul copac. A înaintat încă 10-15m și s-a răstrunat în decor. Iată care este punctul de vedere al cascadorului, care a simulat astfel de accidente de foarte multe ori!
FOTO: Distanța de la copac, deci, este mult prea mică pentru a exista explicația pentru halul în care arată mașina. E făcută praf!
Mașina nu putea fi făcută praf pe iarbă!
„Răsturnările pe care le făceam noi pe stadion erau făcute la o viteză de 80 de km la oră, dar nici un cascador nu a reușit să se răstoarne mai mult de trei ori. De aceea, vă spun cu certitudine că, în 15 m de la locul impactului cu copacul și până unde era mașina pe un teren agricol, acel Opel, chiar dacă se răsturna de câteva ori și avea 120 km/h, nu arăta așa niciodată. Putea arăta așa doar dacă se răsturna pe asfalt sau dacă ar fi căzut în prăpastie. Și dacă avea 140 km/h, mașina era găsită la 50-100 de metri de locul impactului. Din poze, al doilea copac e puțin atins, poate de vreo piesă, al treilea, deloc.
FOTO: Lovitura apare și pe spate. E o întrebare – de unde? Mașina nu s-a răsturnat pe fund
Distanța de la copac, deci, este mult prea mică pentru a exista explicația pentru halul în care arată mașina. E făcută praf! Apoi, dacă intri în copac la viteza pe care o spune martora, autoturismul trebuie să fi fost lovit de la cap până în spate, deci ușa spatearipă spate, partea stângă. Aici, lovitura apare și pe spate. E o întrebare – de unde? Mașina nu s-a răsturnat pe fund.
FOTO: Epava a fost ridicată și dusă la Poliția Buftea în jurul orei 22.00
Tot martora spune că, după ce a depășit-o Opelul, a auzit o bubuitură puternică. O bubuială puternică o auzi numai dacă ești afară sau foarte aproape de locul accidentului. Or, ea spune că nu a văzut impactul cu copacul! Deci nu era foarte aproape.
Experiența mea de cascador auto, după 26 de ani de Buftea și în peste 70 de filme făcute, că nu mai știu numărul spectacolelor în care făceam răsturnări auto eu și colegii mei, îmi spune că acest așa-zis accident este o făcătură.