Producătorii BMW, Alfa Romeo, Honda, Kia şi Toyota au realizat autoturismele care au răspuns cel mai bine standardelor de siguranţă trasate de organizaţia independentă Euro NCAP.
Chiar dacă, în ultimii ani, majoritatea maşinilor evaluate de Euro NCAP au obţinut cinci stele din cinci posibile la testele de siguranţă - situaţie care a determinat autoritatea independentă europeană să anunţe o înăsprire a criteriilor de notare pentru 2012 - modelele cu rezultate slabe au continuat să apară.
Dacia Duster şi Citroen Nemo au primit doar trei stele pentru evoluţia mai degrabă palidă din timpul testelor de impact, din 2010, respectiv, 2011.
Recordul negativ este deţinut de Landwind CV9, un automobil chinezesc, care, anul trecut, a obţinut doar o stea!
La începutul fiecărui an, Euro NCAP, autoritatea independentă care apreciază gradul de protecţie oferit de autoturismele comercializate în Europa, face un bilanţ al celor mai sigure modele testate în precedentele 12 luni.
Cea mai recentă evaluare disponibilă a decretat că BMW Seria 5, Alfa Romeo Giulietta, Honda CR-Z, Kia Sportage şi Toyota Verso au fost maşinile care s-au comportat cel mai bine la crashtestele operate în 2010. Cele cinci au primit calificativul maxim - cinci stele Euro NCAP, acesta fiind şi criteriul de bază care le-a făcut eligibile pentru a fi desemnate cele mai sigure maşini dintre cele evaluate. Anul trecut, Euro NCAP a acordat câte cinci stele de 20 ori.
În 2011, au fost deja 18 maşini notate cu calificativul maxim, în condiţiile în care sesiunile de teste nu s-au încheiat. La finele acestei luni evaluatorul va da publicităţii rezultatele celei mai recente runde.
BMW Seria 5, Alfa Romeo Giulietta, Honda CR-Z, Kia Sportage şi Toyota Verso s-au detaşat de celelalte modele cu calificativ maxim datorită punctajelor ridicate obţinute pentru fiecare dintre cele patru criterii de evaluare Euro NCAP: protecţia pasageri lor adulţi, protecţia copiilor aflaţi la bord, protecţia pietonilor şi nivelul de asistenţă oferit şoferului.
Seria 5, asistenţă fără cusur oferită şoferului
Modelul premium BMW Seria 5 a fost desemnat cel mai sigur vehicul de clasă mare, e drept, dintr-un lot foarte restrâns de concurenţi. Seria 5 a fost singurul autoturism testat anul trecut care a primit punctaj maxim pentru unul dintre cele patru criterii de evaluare şi anume pentru nivelul de asistenţă oferit şoferului. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/JO9YmKauzmo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Alfa Romeo Giulietta s-a dovedit a fi cel mai sigur model compact. Autoturismul italian a avut ca principal atu nivelul de siguranţă asigurat pasagerilor adulţi în cazul unui accident. După criteriile Euro NCAP, Alfa Romeo Giulietta a oferit un grad de protecţie aproape ideal - 97%. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2i3yGAkyhhU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Coupe-ul hibrid Honda CRZ a scos un rezultat remarcabil în ceea ce priveşte protecţia pietoni lor. Cu 71% din punctajul disponibil la această categorie, micul autoturism japonez - întrecut numai de BMW Seria 5 (78%) - şi-a depăşit cu uşurinţă contracandidatele. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2ZGg0Aedtc0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kia Sportage, cel mai de încredere SUV
Una dintre cele mai aprige dispute s-a dat la clasa SUV. Cel mai de încredere s-a dovedit noul Kia Sportage, care a întrecut BMW X1, Hyundai ix35, Mercedes-Benz GLK (toate cinci stele) şi Mazda CX-7 (patru stele). SUV-ul din Coreea de Sud a obţinut cele mai bune punctaje pentru modelele din acest segment la categoriile protecţia pasagerilor adulţi (93%) şi asistenţa acordată şoferului (86%, la egalitate cu GLK). <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aAWB-UEdxxQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Toyota Verso s-a impus în categoria care a prilejuit Euro NCAP cele mai numeroase teste în 2010, iar clienţilor români cele mai puţine achiziţii (dintre segmentele cu preţuri populare). Verso a obţinut cele mai bune punctaje la capitolele protecţia pietonilor (69%) şi asistenţa acordată şoferului (86%, la egalitate cu Opel Meriva). <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NazRfQBrpxg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
38 de autoturisme comercializate pe piaţa europeană au primit, în ultimii doi ani, cinci stele la testele de siguranţă. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/tAyVVGakyrM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/XVSu3ekq81I" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> MODELE ŞI STELE