Varianta de top a modelului hatchback produs de Dacia va costa cel mult 9.500 de euro şi va fi scoasă la vânzare într-o lună şi jumătate.
Dacia va începe comercializarea modelului hatchback Sandero la sfârşitului lunii iunie - începutul lui iulie, la un preţ ce nu va depăşi 9.500 de euro pentru cea mai echipată versiune, a declarat ieri directorul general al operaţiunilor Dacia şi Renault în România, François Fourmont.
Automobilul va fi disponibil în patru variante de motorizare, respectiv două pe benzină şi două diesel. Preţul de bază al modelului se va apropia de cel al Loganului, de circa 6.500 de euro. Fourmont a precizat că pentru producţia Sandero şi-au deschis fabrici în România 12 furnizori, cinci dintre aceştia fiind instalaţi pe platforma Dacia de la Mioveni.
Lansarea modelului hatckback pe piaţa din România va avea loc la începutul lui iunie. Sandero a beneficiat de o lansare mondială, în urmă cu două luni, la Salonul Auto de la Geneva. Dacia Sandero este derivat din automobilul Renault Sandero, comercializat de grupul francez în Brazilia şi Argentina. Restilizări la Logan sedan Pe de altă parte, varianta restilizată a modelul Logan sedan va fi lansată după prezentarea pe piaţă a hatckback-ului. „Logan Sedan restilizat urmează să fie lansat ulterior lansării Sandero, iar în săptămânile următoare urmează să decidem dacă vom lansa versiuni restilizate şi pentru celelalte modele din gama Dacia (break, furgon şi pick-up - n.r.)“, a explicat Fourmont.
Cel mai probabil, va mai exista o variantă restilizată doar pentru modelul break, întrucât în grupul Renault nu se fac de obicei facelifturi pe modelele utilitare, gamă în care sunt încadrate furgonul şi pick-upul.
INVESTIŢIE
Maşinile Renault şi Nissan intră în viteză de la Mioveni Grupul Renault a inaugurat ieri, pe platforma de la Mioveni, o fabrică de cutii de viteze, producţia fiind destinată exclusiv exportului. Cutiile de viteze vor echipa şase modele Renault şi şapte autoturisme sub marca Nissan şi vor putea fi cuplate la motoare pe benzină de 1,8 litri şi 2 litri, precum şi pe motoare diesel de 1,5 litri.
Aceasta este prima cutie de viteze comună a grupului Renault- Nissan, iar într-o primă fază vor fi produse aici 5.000 de cutii de viteze săptămânal.
„În viitor, cutiile de viteze produse în România vor echipa şi autoturismele Logan“, a declarat François Fourmont, directorul general al operaţiunilor Dacia şi Renault în România. Primele comenzi au fost onorate la sfârşitul lunii aprilie. „Deja mai multe autoturisme Renault Scénic rulează în Franţa cu cutii de viteze realizate aici“, a spus Fourmont. Investiţiile în fabrica Renault Mécanique Roumanie se ridică la 224 de milioane de euro, din care circa 24 de milioane de euro (aproape 10% din investiţie) reprezintă ajutor de stat din partea guvernului român. Uzina are în prezent 342 de angajaţi, iar până la sfârşitul anului viitor va mai angaja alte 318 persoane.
„Investiţia de la Renault Mécanique Roumanie este o dovadă a încrederii investitorilor francezi. Cu 5-5,5 miliarde euro investiţ i în total de francezi în România, Franţa este al treilea investitor ca mărime din această ţară. Prezenţa Renault în România însumează 25% din investiţiile franceze aici“, a afirmat ambasadorul Franţei în România, Henri Paul, prezent ieri la inaugurarea uzinei.
Investiţiile totale ale Renault în România vor ajunge, la sfârşitul acestui an, la 1,2 miliarde de euro, dirijate în principal în platforma de producţie de la Mioveni, în centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie şi în Renault Mécanique Roumanie.