Cei mai mulţi internauţi votează pe criterii emoţionale

Potrivit unui studiu realizat pe baza platformei electronice Busola Politică, aproape două treimi dintre persoanele care navighează constant pe internet sunt influenţaţi, în votul lor, de elemente de ordin emoţional, se arată într-un comunicat de presă al Institutulu European pentru Democraţie Participativă.

"Rezultatele testului arată ca aproape două treimi din utilizatori nu se ghidează neaparat după ideologie sau după punctele de vedere pe care le împărtăşesc cu un partid, ci mai degrabă după alte elemente de ordin emoţional, precum simpatiile sau antipatiile faţă de liderii partidelor", a explicat directorul Institutului European pentru Democraţie Participativă, Doru Franţescu, pentru Realitatea.

Mai mult, cei mai mulţi internauţi au vederi de dreapta, peste 37% dintre cei chestionaţi fiind simpatizanţi ai PNL şi aproximativ 34 de procente ai PDL.

PSD a acumulat 13,5% din simpatiile respondenţilor, iar restul partidelor nu au trecut de 5%.

"Trebuie avut în vedere şi faptul ca nu este de ajuns ca un partid să aibă aceleaşi opinii ca tine ca să îl votezi. El trebuie să îţi inspire şi încrederea că are capacitatea, prin abilitatea liderilor săi şi prin structura aparatului de partid,  să ducă la îndeplinire ceea ce îşi propune", a mai spus Franţescu.

Acesta este cazul Partidului Conservator care ar putea avea de partea sa peste 15% din electorat. Potrivit analizei, formaţiunea pierde prin lipsa de credibilitate şi de carismă a liderilor şi prin slaba informare a alegătorilor.

Sondajul mai arată că cei mai bine informaţi sunt simpatizanţii PNL, 40%, urmaţi de cei din PSD- 38 de procente.

Aplicaţia permite cetăţenilor să îşi alcătuiască propriul program politic răspunzând la 20 de întrebări cu variante de răspuns, la final cetăţeanul având posibilitatea să constate care partide se apropie cel mai mult de propriile puncte de vedere.