Producătorul Puma îşi va prezenta primele rezultate financiare după ce PPR, proprietarul Gucci, a preluat o mare parte din afacere.
În spatele schimbării la faţă a Puma, brand care nu a reuşit încă să ţină piept concurenţei giganţilor Adidas şi Nike, se află cel mai tânăr manager care a condus vreodată o companie germană listată, Jochen Zeitz. El a fost şi cel care i-a convins pe managerii PPR, companie care are în portofoliu firme de lux precum Yves Saint Laurent, Boucheron, Bottega Veneta sau Stella McCartney, să preia o parte din Puma. Înalt şi slab, îmbrăcat în negru, Jochen Zeitz, directorul executiv al Puma, se leagănă liniştit în scaunul său. Păr blond, ochi albaştri, trăsături acviline, dar rece ca un cub de gheaţă, îl descriu reporterii cotidianului britanic „The Times“. Întrebat dacă va încerca Puma să-i prindă din urmă pe rivalii Nike sau Adidas, răspunsul a fost la fel de liniştit. „Nu mă interesează să-i prind din urmă“, a ridicat el din umeri, ţinând mâna la bărbie. Ţine piept concurenţei Jochen Zeitz este director executiv al producătorului de echipament sportiv Puma din 1993. Are 44 de ani şi este considerat „principalul responsabil“ pentru transformarea companiei dintr-o insulă izolată pe piaţă într-o navă uriaşă la nivel global, potrivit relatării „The Times“. A reuşit acest lucru aducând brandul de echipament sportiv în zona de lifestyle şi transformând Puma întruna dintre cele mai cunoscute afaceri nemţeşti. În prezent, toate brandurile sportive produc mai multe haine decât pantofi sport şi toate apelează la cei mai buni designeri pentru a crea articole la modă. Zeitz, cel mai tânăr şef care a condus vreodată o companie germană de asemenea valoare, a înţeles primul acest lucru. Salariul său de opt milioane de lire (11,2 milioane de euro) pe an îl face unul dintre cei mai bine plătiţi manageri din Europa. Puma este încă mult în spatele companiilor-gigant în domeniu precum Adidas sau Nike, dar Jochen Zeitz încearcă să suplinească prezenţa slabă pe pieţele dezvoltate. Şeful Puma susţine că ridică profiturile companiei cu vânzări în zone mai puţin competitive, precum Africa. PROFIL DE MANAGER 12 ore de muncă pe zi
Înainte de a ajunge la Puma, Jochen Zeitz şi-a testat calităţile la o multinaţională americană: Colgate Palmolive. În câţiva ani a ajuns însă un pion important pentru Puma. Vorbeşte cinci limbi, nu poartă niciodată cravată, are o casă de vacanţă în Africa şi zboară numai cu avioanele sale personale. Şeful Puma se trezeşte în fiecare zi la 6.30, de obicei la casa sa de lângă Nürnberg. Îşi începe ziua cu un shake cu proteine, îşi verifică emailul şi apoi conduce timp de 25 de minute până la biroul său din sediul central al Puma din Herzogenaurach. „Dacă în ziua respectivă semnăm un contract cu un nou designer, mă întâlnesc personal cu el. Mă uit la rapoartele zilnice de vânzări - Asia, dimineaţa, şi mai ales China“, povesteşte Jochen Zeitz. Ajunge acasă seara, după ora 8.00, apoi lucrează prin e-mail încă vreo două ore.